۲۹ دی ۱۴۰۱، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85003289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رقابت یکهزار و ۴۵۳ داوطلب کنکور در شهرستان‌های دیلم و گناوه

گناوه - ایرنا - مرحله نخست آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی (کنکور) سال ۱۴۰۲ با رقابت یکهزار و ۴۵۳ داوطلب از شهرستان‌های دیلم و گناوه روز پنجشنبه در پنج گروه آزمایشی آغاز شد.

مرحله نخست کنکور سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری متفاوت تر از سنوات گذشته باتوجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با چهار تغییر مهم حدف دروس عمومی، تاثیر قطعی سوابق تحصیلی، حذف زیرگروه‌ها و برگزاری دوبار در سال برگزار می شود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در شهرستان دیلم گفت: ۳۵۱ داوطلب در این شهرستان برای رقابت در نخست این آزمون سراسری در سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام کرده‌اند که از این مجموع ۲۵۵ نفر زن و ۹۶ مرد هستند.

حسین رمضانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آزمون در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم ریاضی، علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه امسال همزمان با سراسر کشور در شهرستان دیلم برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در گروه ریاضی ۴۰ داوطلب شامل ۱۶ زن و ۲۴ مرد، در گروه تجربی ۱۴۱ داوطلب شامل ۱۱۴ زن و ۲۷ مرد، در گروه انسانی نیز ۱۳۰ داوطلب شامل ۹۲ زن و ۳۸ مرد، در گروه هنر ۲۲داوطلب شامل ۲۱ زن و یک مرد و در گروه زبان های خارجی ۱۸ داوطلب شامل ۱۲ زن و ۶ مرد حضور دارند.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در شهرستان دیلم با بیان اینکه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۲ نوبت دی‌ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، گفت: در این آزمون تنها سئوالات اختصاصی ارایه می‌شود و برای گروه آزمایشی علوم تجربی سه دفترچه، ریاضی و فنی و علوم ریاضی ۲ دفترچه، هنر و زبان‌های خارجی یک دفترچه در نظر گرفته شده‌ است.
وی یادآورشد: آزمون روزهای پنجشنبه و جمعه در سالن ورزشی شهدای دانش‌آموزی واقع در انتهای خیابان ۱۳ آبان شهر دیلم درنظر گرفته شده است.

حضور یکهزار و ۱۰۲ داوطلب در شهرستان گناوه

ضرغام مردانی نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در شهرستان گناوه گفت : یکهزار و ۱۰۲ داوطلب از حوزه امتحانی شهرستان گناوه در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای پنجشنبه و جمعه در دانشگاه آزاد اسلامی و هنرستان هاجر به رقابت می پردازند.
ضرغام مردانی افزود: در گروه آزمایشی علوم تجربی با حضور ۵۱۲ داوطلب در صبح روز پنجشنبه به تفکیک، پسران در هنرستان هاجر و دختران در دانشگاه آزاد اسلامی و گروه آزمایشی زبان خارجه با ۸۶ داوطلب در بعداز ظهر همان روز در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.
وی بیان کرد: در دومین روز آزمون صبح روز جمعه (فردا) گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی ۵۵۰ داوطلب پسر در هنرستان هاجر و دختران در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و در پایان گروه آزمایشی هنر نیز با ۵۲ داوطلب در دانشگاه آزاد اسلامی به رقابت می پردازند.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در گناوه با تقدیر از فرمانداری، نیروی انتظامی، مجموعه شهرداری و آتش نشانی، اداره برق، جمعیت هلال احمر، اورژانس ۱۱۵ و شبکه بهداشت و درمان که در برگزاری این آزمون همکاری دارند گفت: ۷۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی شامل عوامل حوزه امتحانی، ستادی و پشتیبانی مشارکت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha