نخستین ثمره طرح نهضت ملی مسکن در گچساران به بار نشست

یاسوج - ایرنا-تکمیل نخستین واحد مسکونی در مجتمع ۲۸۸ واحدی باغ انار را می توان به عنوان نخستین ثمره طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گچساران به حساب آورد.

اگرچه به دلیل ایجاد نشدن زیرساخت هایی مانند آسفالت معابر،جدول گذاری هنوز نمی تواند در خانه اش ساکن شود اما تکمیل این خانه باعث شده تا مالکان واحدهای مسکونی سایت ۲۸۸ واحدی باغ انار در گچساران امیدوار شوند در سال آینده کلید خانه هایشان را تحویل گرفته و رویای خانه دار شدنشان تحقق یابد.

مالکان واحدهای مسکونی مجتمع باغ انار که بخش عمده ای از آنان در خانه های بافت فرسوده پایین شهر دوگنبدان یا دیگر نقاط این شهر اجاره نشین هستند امید دارند تا با تکمیل خانه هایشان رویای خانه دار شدن را رنگ واقعیت بخشیده شود.

این مجتمع مسکونی که از سوی بنیاد مسکن انقلاب و با نظارت اداره راه و شهرسازی در دست اجراست یکی از پنج سایت طرح نهضت ملی در شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران محسوب می شود.

این سایت مسکونی که البته عملیات اجرایی آن در قالب طرح اقدام ملی آغاز شده بود با تدبیر مسئولان و قرار گرفتن زیرپوشش برنامه های حمایتی دولت و طرح نهضت ملی مسکن روند پرشتابی گرفته است.

روند پیشرفت فیزیکی مجتمع باغ انار

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: نخستین واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان در سایت باغ انار تکمیل شده و برخی از واحدهای مسکونی آن نیز در مرحله ایجاد تاسیسات ساختمانی مانند لوله کشی هستند.

 نخستین ثمره طرح نهضت ملی مسکن در گچساران به بار نشست

محمدمراد راغ پور افزود:مجتمع مسکونی باغ انار که در نزدیکی جاده سلامت شرکت نفت شهر دوگنبدان واقع شده بیش از ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد:همه واحدهای مسکونی سایت باغ انار در هفته دولت سال ۱۴۰۲ تکمیل می شود و زیرساخت های مانند جدول گذاری،آسفالت،فاضلاب آن نیز در طول چهار ماه انجام و این سایت دهه فجر سال آینده بهره برداری می شود.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران تصریح کرد: یک مجتمع ۱۲۰ واحدی دیگر در قالب نهضت ملی مسکن نیز در نزدیکی سایت باغ انار این شهرستان در دست ساخت است که در مرحله خاک برداری است.

وضعیت ساخت دیگر سایت های طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و۳۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در گچساران در حال اجراست.

محمد راستا تاکید کرد:از این تعداد ۳۰۰ واحد آن به صورت خودمالکی احداث می شود و صاحبان آن زمین داشته و تنها از وام های ارزان قیمت ۳۰۰ میلیون تومانی طرح نهضت ملی مسکن استفاده می کنند.

 نخستین ثمره طرح نهضت ملی مسکن در گچساران به بار نشست

وی عنوان کرد: خانه های طرح نهضت ملی مسکن گچساران در قالب مجتمع های پنج طبقه ای ساخته می شود.

راستا اظهار کرد: یکهزارو و ۷۳۰ واحد مسکن (دولتی) در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گچساران در حال ساخت است که این تعداد مسکن ملی در مناطقی مانند خنگ بنار، کارکنان و جاده پازنان در زمینی به مساحت بیش از ۱۶ هکتار در دست ساخت است.

وی عنوان کرد: بیشتر این سایت های مسکونی در مراحل پی کنی و خاک برداری هستند.

کیفیت احداث خانه های طرح نهضت ملی مسکن چگونه است؟

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در مورد کیفیت ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گچساران نیز خاطرنشان کرد: کارشناسان نظام مهندسی ساختمان به صورت شبانه روزی بر روند ساخت خانه های این طرح نظارت می کنند و دولت اجازه نمی دهد اشکالات طرح های قبلی تکرار شود.

او ادامه داد: همچنین تنها از مصالح ساختمانی در این طرح استفاده می شود که مورد تایید آزمایشگاه ها مصالح ساختمانی است.

مشارکت خوب متقاضیان در گچساران

راستا اظهار کرد:متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گچساران تاکنون حدود ۱۱۴میلیارد تومان سهم آورده برای احداث خانه های خود پرداخت کرده اند.

راستا اظهار کرد: از این میزان تاکنون ۵۰میلیارد تومان آن از سوی متولیان احداث نهضت ملی مسکن در گچساران برداشت و هزینه شده است.

 نخستین ثمره طرح نهضت ملی مسکن در گچساران به بار نشست

وی بیان کرد: این مبلغ توسط یکهزار و ۷۳۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط خانه های نهضت ملی مسکن در این شهرستان پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: متقاضیان طرح ملی نهضت مسکن گچساران ۶۳ میلیارد تومان دیگر باید برای احداث خانه های خود پرداخت کنند.

راستا تصریح کرد: به یکهزار و ۱۴۲ نفر از متقاضیان این طرح در این شهرستان که سهم آورده خود را پرداخت کرده اند پروژه تخصیص یافته به عبارت دیگر محل خانه و طبقه آن مشخص شده است.

وی اظهار کرد:۱۲ هزار و ۳۲گچسارانی برای استفاده از طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند.

وی تاکید کرد: سبز بودن فرم «ج» متقاضی به این معنا که از ابتدای انقلاب تاکنون از امکانات دولتی یا یارانه‌ای بخش مسکن و زمین و وام مسکن استفاده نکرده باشد ، متأهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا و نداشتن مالکیت خصوصی املاک یا مسکن از جمله شروط اولیه ثبت نام در این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:به منظور ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی تعیین شده است.

وی عنوان کرد: این تسهیلات با ۲ سال دوره تنفس پرداخت می شود.

راستا تاکید کرد: اشتغال موقت شماری از دانش آموخته های ساخت و ساز و کنترل قیمت مسکن و تامین سرپناه مناسب برای اقشار کم درآمد از مزایای این طرح است.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha