کشاورزان هرمزگان از محصولات خود در برابر سرما محافظت کنند

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: کشاورزان با توجه به هشدار کاهش دما بین سه تا هشت درجه سانتیگراد در این استان اقدامات لازم را برای محافظت از محصولات انجام دهند.

مهرداد حسن‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین پوشاندن نهال‌های جوان در برابر سرما و تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها به همراه تنظیم رطوبت درون آن‌ها از جمله کارهایی است که بایستی انجام شود.

وی ادامه داد: علاوه‌بر موارد گفته شده مدیریت مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف و داشتن مصرف بهینه انرژی هم مد نظر مردم باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی هرمزگان شرایط دریا در روز جاری و روزهای آینده مواج بوده و به همین دلیل از مردم تقاضا داریم در این شرایط آب و هوایی از شنا در دریا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: علاوه‌بر آن وزش باد شدید شمال شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت با احتمال گرد و خاک و افزایش ارتفاع موج در محدوده ۲۰۰ سانتیمتر (۷پا) در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان وجود دارد که می‌تواند منجر به آسیب قفس های پرورش ماهی و پاره شدن تورهای صیادی شود.

حسن زاده تأکید کرد: تقاضای خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی و به کارگیری تمهیدهای لازم برای جلوگیری از بروز خسارت احتمالی را در بندرها داریم و همچنین تردد شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری در بنادر مرکزی، دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس باید با رعایت تمهیدهای لازم باشد.

وی در خصوص شرایط هرمزگان در زمان بارندگی‌های اخیر هم گفت: بارش باران بدون خسارت بود و مردم همراهی خوبی داشته‌اند،‌ البته برخی حوادث مانند انسداد برخی مسیرها و قطعی ۲ تا سه ساعته برق در پی بارش باران عادی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha