۲۳۰ هزار نهال حرا در بوشهر تولید شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: برای ایجاد ۲۵۰ هکتار جنگل مانگرو در استان بوشهر، ۲۳۰ هزار نهال حرا تولید شده است.

به گزارش ایرنا، عبدالحسین گرشاسبی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: برای کاهش اثرات تغییر اقلیم و خشکسالی‌های پیاپی در استان بوشهر، با تولید نهال های حرا به دنبال توسعه جنگل حرا در اراضی ساحلی استان هستیم.

وی افزود: با وجود ۳۲۰ هزار هکتار عرصه جنگلی که ۹.۸ از کل مساحت استان بوشهر را تشکیل می‌دهد، از دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، سمن‌ها، مردم، فعالان فرهنگی و رسانه‌ها درخواست داریم در فرهنگ‌سازی برای حفاظت از منابع طبیعی به ما کمک کنند.

احتمال افزایش آتش سوزی جنگل‌های استان در تابستان آینده

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به وجود ۱.۵۸ درصد از کل جنگل‌های کشور در این استان، تصریح کرد: عمده جنگل‌های استان بوشهر شامل ۲۹۲ هزار هکتار جنگل طبیعی و ۲۸ هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت است.

وی اضافه کرد: گونه‌هایی شامل بنه، بادام کوهی و کنار به عنوان جنگل‌های طبیعی و درختان کهور پاکستانی، گز، انواع آکاسیا و کنار جنگل‌های دست‌کاشت استان را تشکیل می دهند.

گرشاسبی یادآور شد: کانون‌کوبی مناطق صعب‌العبور استان انجام شده و پیش بینی می کنیم که با توجه به بارش‌های خوب در استان در سال جاری، احتمال بروز آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان در تابستان افزایش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر عنوان کرد: ۵۷ نفر جنگلبان در استان بوشهر با شجاعت و ایثار در فصول گرم و سرد سال از جنگل‌ها و منابع طبیعی استان حفاظت و حراست می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha