۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85003429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نبرد داغ شهرداری همدان و استقلال خوزستان در دمای زیر صفر

همدان- ایرنا- دور برگشت رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان در حالی روز گذشته/ چهارشنبه / در شهرهای مختلف برگزار شد که بازی تیم‌های شهرداری همدان و استقلال خوزستان به دلیل انباشته شدن حجم گسترده‌ای از برف در زمین چمن ورزشگاه شهید حاجی بابایی مریانج، به امروز موکول شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آخرین بازی هفته هجدهم لیگ دسته یک فوتبال کشور قرار است ۲ تیم شهرداری همدان و استقلال خوزستان از ساعت ۱۴ امروز به میزبانی شهر مریانج از توابع شهرستان همدان به مصاف هم بروند.

بازی در منجمدترین شهر فوتبالی کشور با دمای زیر ۱۱ درجه برگزار می شود و با توجه به تاخیر ۲۴ ساعته بازی به دلیل آماده نبودن زمین ورزشگاه، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان دستور تخلیه برف از زمین چمن را صادر کرد و تا بامداد امروز پنجشنبه گروه‌های برفروب اقدام به پاکسازی زمین مسابقه کردند.

تهدید نماینده فدراسیون مبنی بر لغو مسابقه و ارجاع پرونده به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باعث شد تا همدانی‌ها تا ساعات بامدادی امروز نسبت به پاکسازی زمین چمن اقدام کنند.

علی قربانی مربی تیم شهرداری با اشاره به اینکه بارش این برف در سال‌های اخیر بی‌سابقه بود، گفت: باشگاه با اعزام نیروهای خدماتی توانست برف داخل زمین را پاکسازی کند.

وی اضافه کرد: برای ما انجام این بازی بسیار مهم بود چرا که فاصله زمانی دیدارهای نیم فصل دوم کوتاه‌تر شده و باید چند روز دیگر بازی بعدی را برگزار کنم.

مصاف دارا و ندارا

تیم شهرداری همدان با شرایط متفاوت با نیم فصل اول مقابل استقلال خوزستان، پولدارترین تیم لیگ صف آرایی می‌کند، دیداری که قرار است از ساعت ۱۴ امروز به میزبانی شهرداری همدان در ورزشگاه شهید حاجی بابایی مریانج شروع شود و نماینده همدان می‌کوشد از این بازی دست پر بیرون بیاید.

شهرداری همدان به عنوان ارزان‌ترین تیم حال حاضر لیگ یک باید به مصاف تیمی برود که فصل پرهزینه را سپری می‌کند و یکی از متمول‌ترین تیم‌های این دوره از مسابقات است.

آخرین بازی نیم فصل اول شهرداری با برد دلچسب مقابل یکی از پرهزینه‌ترین تیم‌ها یعنی خیبر خرم آباد به ثمر رسید و آن‌ها توانستند با ۲ گل برابر این تیم پرمهره لرستانی به برتری برسند.

آخرین بازی نیم فصل اول شهرداری با برد دلچسب مقابل یکی از پرهزینه‌ترین تیم‌ها یعنی خیبر خرم آباد به ثمر رسید و آن‌ها توانستند با ۲ گل برابر این تیم پرمهره لرستانی به برتری برسند.

تیمی که ارزش ریالی کادر فنی آن‌ها به‌اندازه قرارداد تمامی بازیکنان تیم شهرداری همدان بود و با این حال نتوانستند به پیروزی دست یابند تا شهرداری همدان پس از چهار هفته ناکامی به یک برد ارزشمند برسد.

شاگردان جمشیدیان پس از خروج از فشار عدم نتیجه گیری در لیگ یک و حذف از جام حذفی، حالا تمرکز خود را بر دیدار امروز مقابل استقلال خوزستان معطوف کرده‌اند، موردی که پیشتر علی قربانی مربی تیم شهرداری در نشست خبری پس از بازی این تیم مقابل دریای بابل به آن اشاره کرد و اینکه برای نماینده همدان نیم فصل دوم لیگ مهمتر است.

قربانی در این باره گفت: برای ما بازی مقابل تیم پرمهره استقلال خوزستان در نخستین بازی دور برگشت لیگ یک بسیار حایز اهمیت است و می‌خواهیم در این بازی موفق باشیم.

وی افزود: برای نیم فصل دوم هیچ یک از بازیکنان را از دست نمی‌دهیم و اکنون منتظر بسته شدن نقل و انتقالات تیم‌های متمول لیگ یک هستیم تا در نهایت ضمن بررسی فنی بازیکنان باقی مانده، برحسب نیاز تیم را تقویت کنیم.

آبی‌های خوزستان در اندیشه صعود

باشگاه استقلال خوزستان که با ۲ برد پیاپی بار دیگر به جمع مدعیان بازگشته، امیدوار است طی نیم فصل دوم با دستیابی به نتایج مناسب به جواز صعود دست یابد.

استقلال خوزستان که در لیگ ۱۵ موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر شده بود، این روزها در لیگ دسته اول حضور دارد.

این تیم هم اکنون با برنامه‌ریزی مدیران این تیم و حمایت‌های صورت ‌گرفته به دنبال این است تا بعد از چند فصل حضور در دسته پایین‌تر، اکنون در جدال با مدعیان بتواند جواز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورد.

سیروس پورموسوی که در کادر فنی تیم قهرمان لیگ برتر حضور داشت، اکنون به عنوان سرمربی ماموریت بزرگ خود برای لیگ برتری شدن استقلال خوزستان دنبال می‌کند.

آن‌ها در نیم فصل اول با دستیابی به ۲۴ امتیاز و اختلاف ۱۰ امتیازی با صدرنشین (شمس آذر قزوین) و اختلاف پنج امتیاز با تیم دوم جدول، کار را در رده هفتم به پایان رسانده‌اند. این در حالی است که طی ۲ هفته پایانی نیم فصل آن‌ها با بازگشت به مدار پیروزی، ۲ برد ارزشمند را کسب کرده بودند.

هم اکنون این تیم برای تقویت خود برای شروع نیم فصل دوم، اقدامات تقویتی تیم در بازار نقل و انتقالاتی را استارت زده‌اند و در اولین گام مرتضی نگهداری، مهاجم اسبق ویستاتوربین را که در نیم فصل اول در ون پارس اصفهان حضور داشت به خدمت گرفته‌اند.

این بازیکن فصل گذشته موفق شده ۹ گل برای تیمش به ثمر برساند و با قدرت پاسوری و گلزنی بالا اکنون به جمع آبی‌پوشان پیوسته تا در مسیر صعود این تیم را همراهی کند.

استقلال خوزستان با نظر فنی سیروس پورموسوی قصد دارد در این بازه چند بازیکن تاثیرگذار دیگر را نیز برای تقویت تیم و در مسیر دستیابی به هدف صعود در اختیار بگیرد و باید دید قادر خواهند بود به مجوز صعود دست یابند یا خیر.

جدال همسایه‌های میانه نشین

۲ تیم شهرداری همدان و استقلال خوزستان در شرایطی امروز به مصاف هم می‌روند که به ترتیب رتبه‌های هشتم و هفتم لیگ یک را در اختیار دارند.

آبی‌های خوزستان باوجود ستاره‌های پرشمار در ترکیب خود، هنوز نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و هم اکنون با پنج برد، ۹ تساوی و ۲ شکست در رده هفتم قرار گرفته‌اند.

تیمی که جزو رکوردداران تساوی در لیگ یک هستند و در مقابل، در ردیف کمترین تیم‌ها به لحاظ باخت قرار دارند و حالا با شرایط متفاوت گام به دور برگشت گذاشته‌اند.

شاگردان پورموسوی با ۲۲ گل زده دومین خط حمله موفق لیگ دسته اول فوتبال کشور را در اختیار دارند و در مقابل، دفاع متزلزل دارند که با شروع نیم فصل دوم با جذب چند بازیکن، نواقص خود را پوشش داده‌اند.

شاگردان پورموسوی با ۲۲ گل زده دومین خط حمله موفق لیگ دسته اول فوتبال کشور را در اختیار دارند و در مقابل، دفاع متزلزل دارند که با شروع نیم فصل دوم با جذب چند بازیکن، نواقص خود را پوشش داده‌اند.

تیم شهرداری نیز باوجود مشکلات نیم فصل نخست، با پنج برد، ۶ تساوی و پنج شکست، جزو تیم‌های خوب این دوره از مسابقات بود و به لطف خط دفاعی خوب و گلر باتجربه در جمع تیم‌های نیمه نخست جدول قرار گرفته‌اند هر چند خط حمله این تیم قدرت لازم را ندارد و نیاز به بازنگری و تقویت دارد.

استقلال خوزستان در صورت برتری در این بازی می‌تواند به جمع مدعیان لیگ یک بپیوندد اما با تساوی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد هر چند شکست در این بازی نیز آن‌ها را در همان رتبه میانه جدول حفظ می‌کند.

اما شهرداری همدان در صورت پیروزی در این مسابقه احیا خواهد شد و می‌تواند امیدوار به بازی‌های آینده برای بازگشت به جمع مدعیان صعود باشد و این برد برای آن‌ها بسیار حایز اهمیت است، شاگردان جمشیدیان در صورت شکست یا تساوی این احتمال را باید بدهند که تا رتبه دهم جدول سقوط کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha