۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85003433
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان جنوبی: کنکور با شرایط مطلوب در حال برگزاری است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: تمهیدات لازم برای تامین گرمایش حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری در استان اندیشیده شده و این آزمون در فضای امن و مطلوب در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از حوزه‌ برگزاری کنکور در دانشگاه بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آزمون سراسری در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور از صبح امروز در ۲۵ حوزه امتحانی آغاز شد و تا فردا ۳۰ دی ماه ادامه دارد.

وی گفت: داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ (نوبت اول) در استان خراسان جنوبی ۱۱ هزار و ۹۸۴ نفر هستند که هفت هزار و ۱۳۹ نفر زن و چهار هزار و ۸۴۵ نفر مرد در ۱۱ شهرستان استان به رقابت می‌پردازند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: همه تمهیدات لازم برای تامین حفاظت آزمون سراسری در استان اندیشیده شده است تا داوطلبان بتوانند در فضایی امن و آرام در این آزمون سرنوشت‌ساز شرکت کنند.

وی گفت: اکنون این آزمون در ۱۱ شهرستان استان در پنج گروه علوم انسانی، علوم تجربی، زبان، ریاضی و هنر در حال برگزاری است و مشکلی در روند برگزاری آن وجود ندارد.

رئیس دانشگاه بیرجند هم گفت: ذخیره‌سازی گازوئیل و سوخت دوم قبل از برگزاری آزمون در دستور کار همه مراکز آزمون سراسری در خراسان جنوبی قرار گرفت و تمهیدات لازم اندیشیده شد لذا کنکور امروز در شرایط مطلوب در حال برگزاری است.

احمد لامعی گیو افزود: با توجه به برودت هوا و افت فشار گاز، در دانشگاه بیرجند هم تمهیدات لازم اتخاذ شده و تمامی ساختمان‌های دانشگاه و مراکز آزمون با سوخت دوم یا استفاده از انرژی خورشیدی گرمایش دارند.

وی گفت: امسال اولین بار وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور تصمیم گرفتند آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۲ مرحله برگزار شود که نوبت اول در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری و نوبت دوم کنکور ۱۵ و ۱۶ تیر سال آینده خواهد بود.

رئیس دانشگاه بیرجند تعداد داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ (نوبت اول) را در استان ۱۱ هزار و ۹۸۴ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد هفت هزار و ۱۳۹ نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی با اشاره به تعداد داوطلبان کنکور به تفکیک هر شهرستان اظهار داشت: بیرجند پنج هزار و ۴۲۳ نفر، طبس هزار و ۱۸ نفر، فردوس ۹۱۹ نفر، قاینات هزار و ۵۶۵ نفر، بشرویه ۳۶۲ نفر، درمیان ۵۴۸ نفر، سرایان ۵۴۴ نفر، سربیشه ۲۹۶ نفر، نهبندان ۶۲۵ نفر، خوسف ۱۳۹ نفر و زیرکوه ۵۴۳ داوطلب دارند.

لامعی گیو افزود: ۸۰۰ نفر در سراسر استان به طور مستقیم در برگزاری آزمون دخیل هستند و نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در ۱۱ شهرستان و ۲۵ حوزه امتحانی در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha