۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85003451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگیری اعضای باند سارقان زورگیر و اسکیمری در البرز

کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد:  با تلاش کارآگاهان پلیس ، اعضای باند سرقت با شیوه قاپ زنی با ۳۰ فقره سرقت در شهرستان فردیس این استان دستگیر شدند.   

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار عباسعلی محمدیان اظهار کرد: به دنبال وقوع سرقت های مکرر تلفن همراه و لوازم شخصی شهروندان با شیوه قاپ زنی در سطح شهر فردیس، دستگیری و شناسایی سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی ۲ سارق در این زمینه شده و با هماهنگی مقام قضایی این افراد در عملیات های غافلگیرانه دستگیر شدند.

سردار محمدیان در خصوص شیوه و شگرد سرقت این متهمان گفت: سارقان با شناسایی و تحت نظر قرار دادن سوژه های خود در محیط های خلوت اقدام به قاپیدن تلفن همراه و یا زیورآلات شهروندان می کردند.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات تکمیلی متهمان با مشاهده مستندات غیرقابل انکار پلیس آگاهی به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۳۰ فقره سرقت با شیوه قاپ زنی اعتراف کردند.

سردار محمدیان در پایان با اشاره به تکمیل پرونده و معرفی متهمان به مراجع قضائی به شهروندان توصیه کرد که حدالامکان از مکالمات طولانی مدت با تلفن همراه در اماکن عمومی خودداری کنند و در صورت دیدن حرکات مشکوک از افراد ناشناس، بلافاصله پلیس را در جریان موضوع بگذارند.

دستگیری کلاهبرداران اسکیمری های چهارباغ

دستگیری اعضای باند سارقان زورگیر و اسکیمری در البرز

رییس پلیس فتا البرز از اعضای اعضای باند چهار نفره کلاهبرداری اسکیمری که اقدام به کپی برداری از کارت بانکی ۶۱۹ نفر از شهروندان کرده بودند، درشهرستان چهارباغ این استان خبرداد .

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان در حالی که کارت بانکی در اختیار خود آنها بوده، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در همان بررسی های اولیه انجام کلاهبرداری اسکیمری از مالباختگان محرز شد، افزود: بلافاصله تراکنش های صورت گرفته حساب بانکی مالباختگان در بازه زمانی وقوع کلاهبرداری بررسی و مشخص شد که همگی آنها در آن بازه اقدام به خرید میوه از فروشندگان میوه دوره گرد در چهارباغ کرده اند.

وی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات ماموران با انجام اقدامات کارشناسی رد پای یکی از کلاهبرداران اسکیمری سابقه دار را در پرونده های مفتوح مشاهده و با تحت نظر قرار دادن تحرکات نامبرده، هویت سه نفر دیگر از اعضای این باند کلاهبرداری را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری همه اعضای این باند کلاهبرداری با دستور مقام قضایی، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان اطلاعات ۶۱۹ کارت بانکی هک شده کشف شد.

رییس پلیس فتا استان البرز توصیه کرد در هنگام خرید از واحدهای صنفی و یا فروشندگان دوره گرد، رمز کارت بانکی توسط خود آنها وارد شود تا در دام کلاهبرداران اسکیمری گرفتار نشوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha