۲ طرح زیست محیطی در فولاد مبارکه به بهره برداری رسید

اصفهان - ایرنا - طرح واحد اسمز معکوس ثانویه ( Ro۲) همچنین طرح تصفیه خانه استحصال پساب های شهری بهمراه سیستم اولترافیلتراسیون (UF) روز پنجشنبه در آیینی با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولان ملی و استانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح احداث واحد اسمز معکوس ثانویه با هزینه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی و ۷.۵ میلیون یورویی با ظرفیت ۹۰۰ متر مکعب بر ساعت با هدف بازیابی پساب و کاهش آب ریجکت (برگشتی) اسمز معکوس اولیه ( Ro۱) است که با اجرای این طرح برای ۲۵ نفر اشتغالزایی شده است.

از مزایای این طرح می توان به کاهش مصرف آب و استفاده حداکثری از تصفیه پساب های صنعتی و بهداشتی و تصفیه ۳ هزار متر مکعب پساب صنعتی و بهداشتی و تبدیل به حدود ۲ هزار و ۸۰۰ متر مکعب آب صنعتی جهت استفاده در خطوط تولید اشاره کرد.
همچنین طرح احداث تصفیه خانه استحصال پساب های شهری بهمراه سیستم اولترافیلتراسیون (UF) نیز در مدت ۳۶ ماه با هزینه هزار میلیارد ریال و ۱۰ میلیون یورویی با ظرفیت هزار متر مکعب بر ساعت با هدف تبدیل پساب های شهری خریداری شده شهرستان های مبارکه و لنجان به آب صنعتی مورد نیاز خطوط تولید اجرا شده است.
از مزایای این طرح که بطور صد در صد با توانمندی داخلی انجام شده و برای ۲۵ نفر اشتغالزایی بهمراه دارد، کاهش آلودگی محیط زیست بدلیل جلوگیری از ورود پساب های شهری به رودخانه و کاهش برداشت آب از رودخانه و تبدیل پساب های شهری به آب صنعتی مورد نیاز خطوط تولید اشاره کرد.

شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود ۱۲ میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در ۷۵ کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای ۳۵ کیلومتر مربع وسعت و ۱۷ کیلومترمربع سالن تولید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha