هیچ واحد مقاوم سازی‌ شده‌ای در زلزله‌های اخیر خوی آسیب ندیده است
عکس تزیینی است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: هیچ یک از واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده توسط بنیاد مسکن در روستاهای شهرستان خوی در زلزله‌های اخیر (۱۳ مهر و ۲۸ دی) آسیب ندیده است.

جعفر برزگر عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از روستای زلزله زده وار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بازسازی و مقاوم سازی اماکن مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت مهندسی و براساس روش‌های روز و استفاده از مصالح استاندارد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از تعداد ۲۷ هزار و ۹۹۱ واحد مسکونی روستایی در سطح روستاهای شهرستان خوی، ۵۲ درصد واحدها توسط بنیاد مسکن مقاوم سازی شده است، افزود: تاکنون ۱۵ هزار از واحدهای روستایی این شهرستان توسط بنیاد مسکن مقاوم سازی شده است.

برزگر با اشاره به مقاوم سازی ۴۷ درصد از واحدهای مسکونی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شهرستان خوی، ادامه داد: از مجموع ۶ هزار و ۳۹۷ واحد مسکونی، تاکنون ۲ هزار و ۹۸۷ واحد مقاوم سازی شده‌اند.

هیچ واحد مقاوم سازی‌ شده‌ای در زلزله‌های اخیر خوی آسیب ندیده است

با توجه به قرار گرفتن استان در پهنه خطر پذیری بالا از نظر وقوع حوادث و بلایای طبیعی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از مردم خواست با مراجعه به شعب بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نسبت به اخذ وام مقاوم سازی و مقاوم کردن واحدهای مسکونی روستایی پیش از وقوع حوادث اقدام کنند.

وی با اشاره به بازدید استاندار آذربایجان غربی از مناطق زلزله‌زده شهر فیرورق و روستاهای اطراف گفت: به منظور اتمام سریع عملیات ارزیابی واحدهای مسکونی و تعیین میزان دقیق خسارت وارده، اکیپ‌های ارزیابی مستقر بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده از ۱۵ اکیپ‌ به ۳۰ اکیپ افزایش یافت.

هیچ واحد مقاوم سازی‌ شده‌ای در زلزله‌های اخیر خوی آسیب ندیده است

برزگر یادآور شد: ۱۵ اکیپ نخست ارزیابی متشکل از کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کار ارزیابی واحدهای مسکونی در شهر فیرورق را از نخستین ساعات صبح امروز آغاز کردند و ۱۵ امید نیز در روستاهای زلزله‌زده مشغول کار هستند.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه چهارشنبه ۲۸ دی خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

مکان دقیق این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۸ درجه و عرض جغرافیایی ۳۸.۵۸ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین بود.

تاکنون چندین پس‌لرزه با قدرت‌های مختلف در مناطق زلزله زده ثبت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha