۱ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85003971
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری صنعتی در گناباد ۵۲ درصد افزایش یافت

گناباد-ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: حجم سرمایه‌گذاری صنعتی در این شهرستان بیش از ۶ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال طی سال جاری بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۲ درصد افزایش داشته است.

هادی ایزدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۲ مجوز جدید سرمایه‌گذاری با زمینه اشتغال مستقیم ۶۰۰ نفر در شهرستان گناباد طی ۹ ماهه امسال صادر شد که نسبت به دوره مشابه پارسال از نظر تعداد مجوز ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: مجوزهای فوق در زمینه ماشین‌سازی و تجهیزات، صنایع معدنی، صنایع فلزی، محصولات بهداشتی، مواد غذایی، قطعات پلاستیکی، محصولات بتونی و تولید مبلمان صادر شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد بیان کرد: در این مدت ۱۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۳۴۸ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۸۰ نفر در زمینه تجهیزات پزشکی، پوشاک،تولید مواد شوینده و پاک کننده، انواع بلوک وآجر سفال و بازیافت قطعات پلاستیکی صادر شده است.

وی افزود: میزان صدور پروانه کسب و کار جدید در بخش صنعت گناباد طی این مدت با افزایش ۳۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ۴۵۷ پروانه رسید و ۶۲ واحد بدون پروانه هم تعیین تکلیف شدند.

وی با اشاره به ایجاد ۵۵۰ شغل جدید در گناباد طی سال جاری گفت: از این تعداد ۸۰ شغل در بخش صنعت و معدن و ۴۵۷ شغل در بخش تجارت و ۱۳ نفر در بخش مشاغل خانگی بوده است که با وجود همه مشکلات بیشترین سهم اشتغال این شهرستان مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت می باشد.

وی با اشاره به افزایش میزان ذخیره مواد معدنی شهرستان گناباد از ۳۷ به ۴۲ میلیون تن افزود: سه معدن از مجموع ۱۱ معدن گناباد که به علتهای مختلف تعطیل بودند در همین مدت تعیین تکلیف و ۳۷ مورد مزایده محدوده های معدنی با هدف رفع مشکل حمل مواد معدنی و پیگیری وصول حقوق دولتی معادن انجام شد.

۱۷۲ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha