کارگروه اضطراری کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی افزایش ظرفیت ناوگان عمومی درون شهری را تصویب کرد

مشهد-ایرنا- دبیر کارگروه اضطراری کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی گفت: در جلسه امروز این کارگروه افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری مشهد تصویب شد.

مهدی اله پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این جلسه وضعیت لحظه ای و میانگین ۲۴ ساعته هوا بررسی شد و با توجه به سالم بودن وضعیت آلاینده های هوا در طول روز جمعه و تشدید وضعیت آلاینده ها در امشب، کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان، پیش بینی شرایط میانگین ۲۴ ساعته در شرایط ناسالم برای گروههای حساس برآورد کرد لکن شرایط مذکور، مخاطره آمیز تلقی نشد و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاهه انتشار آلودگی هوا و تأثیر زیاد منابع متحرک در تشدید آلودگی هوا در راستای تشدید نظارت و برخورد با خودروهای فرسوده و فاقد معاینه فنی، اجرای طرح LEZ با تأکید بر معاینه فنی با جدیت و دقت توسط پلیس راهور اجرا شود.

مطابق طرح کنترل آلودگی هوای شهر( LEZ ) ترددخودروها در معابر شهری براساس میزان آلایندگی‌ آنها انجام می‌گیرد.

دبیر کارگروه اضطرای کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبات این کارگروه همچنین مقرر شد، شهرداری مشهد برای کاهش تردد خودروهای شخصی، ظرفیت سرویس دهی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری را افزایش دهد.

اله پور افزود: تمامی دستگاه های اجرایی طبق قانون هوای پاک بایستی اقدامات اجرایی را برای کاهش آلاینده ها انجام دهند.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک استاندارد، کاهش ترددهای غیر ضروری درون شهری، استفاده از سوخت پاک، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، عدم برگزاری مراسم، مسابقات و فعالیت های ورزشی در محیط باز، در روز شنبه مورد تأکید است.

همچنین در این کارگروه مقرر شد، ضمن رصد وضعیت جوی و شرایط بهداشتی شهر مشهد توسط ارگان های ذیربط در صورت تشخیص به لزوم تشکیل جلسه اضطرار، فردا شنبه بعد از ظهر جلسه یاد شده دوباره برگزار شود.

گفتنی است کلانشهر مشهد تا سی امین روز دی‌ماه جاری یک هفته پیاپی آلودگی هوا را تجربه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha