رنگ کرونایی شهرستان‌های صحنه، سنقروکلیایی و هرسین زرد شد

کرمانشاه- ایرنا- سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رنگ کرونایی شهرستان‌های سنقروکلیایی، صحنه و هرسین از ۳۰ دی ماه زرد شد.

«حامد بهرامیان» روز شنبه به ایرنا افزود: براساس رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، پاوه، سرپل‌ذهاب، کنگاور، جوانرود، قصرشیرین، دالاهو، ثلاث‌باباجانی، روانسر و گیلانغرب نیز از امروز آبی شدند.

وی اظهار داشت: براساس رنگ بندی قبلی (۲۷ آبان) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رنگ کرونایی همه شهرستان‌های استان آبی بود.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته فوتی بر اثر کرونا نداشتیم، گفت: مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون سه هزار و ۲۲۹ نفر است.

به گزارش ایرنا، وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است، آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند و رنگ آبی یعنی میزان بستری در ۲ بیمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هم کمتر و روند نزولی است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha