۱ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۵۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85004597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویداد هم‌آفرینی ملایر با ۲۲ ایده نوآورانه به کار خود پایان داد

همدان- ایرنا- نخستین رویداد هم‌آفرینی ملایر با ارائه ۲۲ ایده و طرح نوآورانه و خلاقانه در حوزه‌های مختلف گردشگری، تفریحی و اقامتی شهر، میراث فرهنگی، صنایع دستی و شهر هوشمند در فرهنگسرای شهید احدی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شهردار ملایر عصر جمعه در اختتامیه نخستین رویداد هم‌آفرینی ملایر اظهار داشت: در حوزه سرمایه‌گذاری از ایده‌ها و طرح‌های قابل اجرا در حوزه شهری و مدیریت شهری حمایت می‌کنیم.

"مجید فرجی" هدف از اجرای رویداد بازآفرینی را ایجاد فضایی مناسب برای ارائه ایده‌ها در حوزه کسب و کار و اجرایی و تجاری‌سازی ایده‌ها عنوان کرد و افزود: در این راستا شرکت ماموت را برای حضور در این رویداد دعوت کردیم که مدل‌های کسب و کار را در این شهرستان آموزش دهند.

وی ادامه داد: اجرای این رویداد به ما کمک می‌کند ایده‌های ارائه شده را در حوزه‌های مختلف شهری، کسب و کار، مدیریت شهری و مشکلاتی که درگیر آن هستیم، استفاده و عملیاتی کنیم.

شهردار ملایر بیان کرد: ۲۲ ایده در این رویداد مطرح و ارایه شد و طبق نظر داوران سه ایده به عنوان برتر انتخاب شد که از این ایده‌ها در حوزه‌های شهری استفاده خواهیم کرد.

فرجی با بیان اینکه ما در مراحل بعدی از این دست همایش‌ها و کارگاه‌ها خواهیم داشت، افزود: یکی از اهداف شهرداری ملایر در حوزه سرمایه‌گذاری است که یکی از نقاط قوت ایده‌ها در این همایش، نزدیکی فکر شهروندان با مدیران شهری بود که با اجرای ایده‌ها، به سمت افزایش رضایت‌مندی هر چه بیشتر شهروندان خواهیم رفت.

وی تاکید کرد: از ایده‌های برتر حمایت می‌کنیم و تبدیل به ایده اجرایی می‌شود.

رویداد هم‌آفرینی ملایر با ۲۲ ایده نوآورانه به کار خود پایان داد

شهردار ملایر یادآور شد: توسعه گردشگری با وجود ۲ برند جهانی مبلمان منبت و انگور و مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد یکی از موضوعات مهم شهری است که با توسعه و اجرای این ایده‌ها، موضوع گردشگری تقویت خواهد شد.

فرجی گفت: از ایده‌های برتر هم از نظر اقتصادی، معنوی و تبلیغات استفاده می‌کنیم که بتوانیم ایده‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم.

پژوهشگر حوزه نوآوری و برندسازی شهری نیز بیان کرد: رویدادهای هم‌آفرینی رویدادهایی است که با هدف جمع کردن تمامی نخبگان، دغدغه‌مندان و فعالان حوزه‌های مختلف که در سطح شهر کار می‌کنند، برگزار می‌شود و هر شهروندی که دلش برای شهر می‌تپد و ایده دارد، دور هم جمع می‌شوند.

"فردوس باغبان" افزود: حول این محور یک بخشی آموزش برگزار و موضوع‌های رویدادها خلق مدل‌های نوآورانه و استارتاپ‌های بومی در حوزه گردشگری، صنایع دستی و شهر هوشمند است تا یک دانش‌افزایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این رویدادها یاد می‌گیرند چگونه ایده را ارائه و بپرورانند و ابعاد یک مدل کسب و کار، اعتبارسنجی و بخش‌های مختلف که در قالب کارگاه‌های آموزشی که برای آنها گذاشته می‌شود را فراگیرند.

رویداد هم‌آفرینی ملایر با ۲۲ ایده نوآورانه به کار خود پایان داد

وی بیان کرد: ایده‌پردازان در این رویدادها تیمی را با تخصص‌های مختلف تشکیل می‌دهند و می‌توانند ایده را پرورش دهند و در حقیقت یک تمرین کار تیمی است که معمولا در زمینه کار تیمی ضعف داریم.

باغبان گفت: در این فرآیند جامعه خلاق دور هم جمع می‌شوند، همدیگر را می‌شناسند و از سرریز دانش می‌توانند به ایده‌های جدیدتر و راه‌اندازی کارهای جدیدتر فکر کنند.

وی با بیان اینکه ایده‌ها ارزش خودش را شناخته، هدف کار و مخاطبش را شناسایی و نحوه فعالیت‌ها، راه ارتباطی، ساختار هزینه و درآمدش را می‌شناسد، ادامه داد: در این رویداد در حوزه گردشگری، محصولات بومی و محلی به عنوان تغذیه سالم، سامانه‌ها و سایت‌های پیشنهادی، هنر شهری، المان‌ها، بهبود فضاهای شهری و تورهای گردشگری و فرآیندهای شهرسازی ایده‌های متنوعی ارائه شد.

پژوهشگر و متخصص در نوآوری شهر هوشمند با تاکید بر اینکه هر ایده استارتاپی بزرگترین حامی‌اش خود فرد و تیم است، افزود: ایده‌پردازان باید ایده‌های خود را تقویت و رایزنی کنند که از چه طریق می‌توانند ایده را اجرایی کند.

باغبان یادآور شد: خانه‌های خلاق، مراکز نوآوری، شهرداری و سایر ارگان‌ها می‌توانند این ایده‌ها را جذب و روی آنها کار کنند تا اجرایی شود.

باغبان با اشاره به اینکه بعد از هم‌آفرینی آمایشگاه فرهنگ و فناوری می‌تواند این ایده‌ها را پوشش دهد، گفت: آمایشگاه فرهنگی و فناوری ساختاری است که ما پیشنهاد می‌دهیم که شهرداری تشکیل دهد و به نوعی یک نگاه دیگر به مراکز نوآوری است و حلقه مفقوده‌ای که در اجرایی شدن مشکل داریم.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که فرآیند را طوری بچینیم که در آینده هر رشدی که در این شهر صورت می‌گیرد، زیر چتر برند ملایر کمک کند که هم جایگاه و شهرت ملایر در سطح ملی و بین‌المللی بالا برود، هم اینکه جامعه محلی با آن تقویت شود.

به گزارش ایرنا؛ نخستین رویداد هم‌آفرینی در استان همدان و غرب کشور از روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه تا جمعه ۳۰ دی‌ماه به مدت سه روز با محوریت توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی، خدمات گردشگری، تفریحی و اقامتی شهر ملایر، ارتقای خدمات الکترونیکی و مجازی حوزه گردشگری در قالب کارگاه‌های آموزشی و تجربی، آموزش و یادگیری از ایده تا اجرا، حضور همراهان، مدیران و راهنمایان حین رویداد، ارائه کارگاه‌های تخصصی و عمومی و حضور داوران و مدیران شهری در فرهنگسرای شهید احدی ملایر به همت شهرداری ملایر برگزار شد.

در این رویداد سه ایده شب‌های زنده ملایر، بهین تاک و اسکان شهر به عنوان ایده‌های برتر معرفی و با اهدای جوایز نقدی از آنها تجلیل شد، همچنین ۲ ایده روگنا و رادیکال به عنوان ایده‌های شایسته تقدیر انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha