استاندار خراسان‌شمالی: احیای واحدهای راکد در اولویت قرار دارد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال اولویت جدی در توسعه استان محسوب می شود و فعالیت‌های مناسبی در حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال در این حوزه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا حسین نژاد شامگاه شنبه در برنامه خبری سیمای مرکز خراسان شمالی توجه به تولید و رونق اشتغال را از دغدغه‌های دولت عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی ۱۳ واحد تولیدی در مدت یکساله گذشته بیانگر فعالیت‌های کاربردی در این حوزه است.

وی تصریح کرد: تقویت صنایع، معادن، افزایش صادرات و تحول بخش کشاورزی هدف های اصلی دیگر برای توسعه استان محسوب می شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: همراهی و همکاری دستگاه‌هایی همچون امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک‌ها در احیای واحدهای راکد ضروری است تا موانع راه‌اندازی این بنگاه‌ها در حوزه مالیات، بیمه و تسهیلات بانکی برطرف شود.

افزایش ۲ برابری صادرات در خراسان‌شمالی

وی در ادامه به رونق اقتصادی در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان؛ میزان صادرات کالا از استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر شد.

حسین نژاد افزود: توجه به توسعه روابط و مرداودات با کشورهای مختلف در دولت سیزدهم افزایش یافته است و دولت تلاش دارد تا روابط سیاسی و اقتصادی را تقویت کند.

وی تصریح کرد: سفر امسال هیات تجاری خراسان شمالی به کشور ترکمنستان موجب انعقاد تفاهم‌نامه هایی شده که مهمترین آنها بازگشایی گذر مرزی است که امیدواریم به زودی رخ دهد.

بر اساس آمار اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی؛ در ۹ ماهه امسال ۱۵۱ هزار تُن کالا به ارزش ۱۰۸ میلیون دلار از گمرک استان صادر شد که صادرات در این بازه زمانی به نسبت مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزشی حدود ۲ برابر و به لحاظ وزنی ۲۵۱ درصد افزایش دارد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تامین آب آشامیدنی و کشاورزی خراسان شمالی گفت: انتقال آب مناطق گلیل و سرانی به چند شهر در سفر رییس جمهور به استان مصوب شد و اجرای این طرح تحول بزرگی در کشاورزی منطقه ایجاد می کند.

براساس اعلام شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با عملیاتی شدن پروژه، بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار در طول زمان اجرای پروژه مورد نیاز است که در حال حاضر برای انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اعتباری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در مصوبات سفر ریاست جمهوری پیش بینی شده است.

طرح انتقال آب از منطقه سرانی، شامل اقداماتی از جمله حفاری چند ۱۰ حلقه چاه، خطوط جمع آوری، اجرای حدود ۲۴۰ کیلومتر خط انتقال، ساخت چندین باب مخزن بین راهی، ایستگاه های پمپاژ و تامین برق اختصاصی مورد نیاز است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha