۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85004884
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب «نکات طلایی حقوقی برای مهندسین ناظر» در البرز رونمایی شد

کرج - ایرنا- کتاب تخصصی «نکات طلایی حقوقی برای مهندسین ناظر» با نگاهی برچگونگی نظارت بر اجرای پروژه های فنی و مهندسی و قراردادهای کارگری و کارفرمایی روز شنبه سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، این کتاب توسط دکتر سعید فتوحی و دکتر مرتضی داودی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور در خصوص شناخت بیشتر مهندسین ناظر با قراردادهای کارفرمایی،کارگری و همچنین سازمان های صدور مجوزکاری مشترک در قالب مسوولیت های حقوقی ناظران و اصول گزارش نویسی مراحل احداث ابنیه نگاشته شده است.
کتاب مذکور با حضور جمعی از مهندسان ناظر در ساختمان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز رونمایی شد.
دکتر رضا جمالپور عضو اصلی آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در آیین رونمایی از این کتاب اظهار کرد: کتاب مذکور می تواند یک منشور و راهنما برای فعالیت های ناظران ساختمان و ابینه باشد.
وی ادامه داد: مهمترین نکته کلیدی این کتاب پرداختن به مسوولیت های حقوقی ناظران در باب گزارش نویسی پروژه های عمرانی و ساختمانی است که باید با دقت رعایت شود.
دکتر سعید فتوحی یکی از مولفان کتاب نکات طلایی حقوقی برای مهندسین ناظر گفت: در بخشی از این کتاب در خصوص بیمه مسوولیت های مدنی در کارگاه های ساختمانی و نظیر آن نکات کلیدی آورده شده است .
وی گفت: متاسفانه در بعضی موارد شاهد آن هستیم مهندسین ناظر با توجه با انجام تکالیف قانونی و قراردادی خود نمی توانند در مراجع قضایی و شبه قضایی از خود دفاع نمایند بنابراین با توجه به مسوولیت خطیر مهندسین ناظرنیاز دانستیم تا این کتاب را برای جامعه مهندسین تالیف و به چاپ برسانیم.

فتوحی تصریح کرد: در این کتاب تلاش شده تا با تکیه بر دانش و تجارب قوق مهندسی، ضمن بیان مسائل رسیدگی دادرسی، حقوق کیفری و انضباطی اطلاعات مفید و کاربردی به جامعه مهندسی ارائه شود تا مهندسین ناظربا شناخت تکالیف و وظایف خود بتوانند به نحو شایسته از حقوق حقه خود دفاع نمایند.
مولف کتاب نکات طلایی حقوقی برای مهندسین ناظر در ادامه سخنان خود به بیان اینکه کتاب حاضر می تواند برای مهندسن ناظر به عنوان یک راهنما تلقی شود، افزود: این کتاب می تواند خلاء دانش حقوقی مهندسین ناظر پروژه ها نسبت به مسوولیت های خود را بر طرف سازد.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز حدود چهار هزار نفر عضو دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha