فرماندار لردگان : ۶ مدرسه آماده بهره‌برداری است

شهرکرد-ایرنا- فرماندار شهرستان لردگان با اشاره به تهیه طرح‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال گفت:۶ مدرسه در دهه فجر ۱۴۰۱ در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا،رضا بابامیری ساطحی در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) چهارمحال و بختیاری افزود:در دهه فجر امسال نیز ۶ مدرسه جدید در شهرستان افتتاح می‌شود که زمین ورزشی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و با بهره‌برداری کامل از این مدارس، سرانه ورزشی شهرستان به ۱۱ سانتیمتر افزایش می‌یابد.

به گفته وی، این شهرستان با وجود داشتن بالاترین نرخ زادآوری و بیشترین نسبت جمعیت دانش آموزی استان، از کمترین سرانه ورزشی در چهارمحال و بختیاری برخوردار است و از این رو توسعه فضای ورزشی در مدارس از اولویت‌های شهرستان است.

بابامیری ادامه داد:میانگین سرانه امکانات ورزشی در شهرستان لُردگان تنها ۹ سانتیمتر است که کمترین میزان سرانه ورزشی در چهارمحال و بختیاری است در حالی که این شهرستان دارای استعدادهای ورزشی فراوانی است.

وی ادامه داد: شهرستان لردگان ار نظر نرخ زادآوری رتبه اول در استان را دارد و تا پیش از آنکه شهرستان فلارد از آن جدا شود بنا به گزارش شبکه بهداشت،جمعیت شهرستان افزون بر ۱۸۰ هزار نفر بود.

فرماندار شهرستان لردگان یادآور شد: جمعیت دانش‌آموزی شهرستان لردگان بدوت احتساب جمعیت دانش‌ آموزشی فلارد، ۳۰ هزار نفر در مقاطع ابتدایی و متوسطه است و از نظر نسبت جمعیت دانش‌آموزی به کل جمعیت نیز شهرستان لردگان رتبه نخست در اُستان را دارد.

وی تصریح کرد: سرانه کم ورزشی شهرستان و وجود جمعیت دانش‌آموزی زیاد باعث شده اولویت توسعه فضاهای ورزشی در شهرستان به مدارس تخصیص یابد و در ۶ ماه گذشته ۶ مدرسه شهرستان به کمک وزارت آموزش و پرورش و آورده‌های مردمی و خیرین ، مجهز به زمین چمن مصنوعی و زمین های ورزشی شدند.

فرماندار شهرستان لردگان اظهارداشت: بودجه تاسیس ورزشگاه ۱۵ هزار نفری لردگان در اعتبارات سال ۱۴۰۱ در ذیل ماده ۲۳ که از ردیف‌های ملی است نیز در نظر گرفته شده و زمین آن نیز مشخص شده است که طبق برنامه‌ریزی ها در سال ۱۴۰۲ عملیات احداث آن آغاز خواهد شد و با بهره برداری آن سرانه ورزشی شهرستان افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، لردگان در ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha