۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85005217
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۳ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی فامنین زیر کشت رفت

همدان-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: از ۷۰ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی قابل کشت فامنین، حدود ۵۳ هزار و ۶۰۰ هکتار در سال زراعی جاری زیر کشت محصولات پاییزه رفت.

منصور خزایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، عمده کشت های پاییزه این شهرستان را کشت گندم، جو کلزا و تا حدودی کشت های انتظاری گلرنگ و حبوبات دانست و اظهار داشت: از ۵۳ هزار و ۶۰۰ هکتار کشت پاییزه انجام شده در شهرستان ۳۵ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار مربوط به کشت گندم دیم و سه هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به کشت گندم آبی است که پیش بینی می شود ۴۴ هزار تن تولید محصول داشته باشیم.

وی پیش بینی کرد: از سه هزار و ۹۳۰ هکتار کشت جو آبی و هفت هزار و ۱۰۰ هکتار جو دیم در شهرستان حدود ۲۴ هزار تن محصول تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین ادامه داد: میزان ۷۳۹ تن بذر اصلاح شده گندم، جو و کلزا برای کشت های پاییزه در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

خزایی تصریح کرد: دانه روغنی گلرنگ در سطح ۱۹۵ هکتار در شهرستان کشت شده است و همچنین سطح کشت یونجه با توجه به پر آب بر بودن و همچنین کاهش بارندگی و جهت کاهش مصرف آب در منطقه از سه هزار و ۲۰۰ هکتار در سال قبل به سه هزار و ۷۳ هکتار کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: کشت گیاهان علوفه ای آبی جدید به تازگی به کشاورزان و دامداران شهرستان توصیه و ترویج شده است که در این رابطه میتوان به کشت تریتیکاله در سالجاری و در سطح ۷ هکتار اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین یادآور شد: مجموع سطح بیمه انجام شده در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در سال جاری تا کنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم و چهار هزار و ۶۰۰ هکتار جو دیم است که با توجه به اهمیت بیمه به عنوان اقدامی پیشگیرانه در مقابله با خسارات غیر مترقبه امیدوار هستیم که در مهلت باقیمانده افزایش چشمگیری داشته باشد.

به گزارش ایرنا، شهرستان فامنین با ۴۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های ده‌گانه استان همدان است که در شمال شرق این استان واقع شده‌است.

بخش کشاورزی ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی استان همدان را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha