دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کرمانشاه باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاه نسبت به حل مشکلات جامعه مسئولیت اجتماعی دارد، گفت: کارهای علمی و پژوهشی دانشگاه‌های استان در حوزه‌های اجتماعی مانند حاشیه‌نشینی، بیکاری، طلاق و اشتغال و در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعتی و تجارت باید اثرگذار باشد و از فضای متداول صرف آموزشی خارج شوند.

به گزارش ایرنا، «محمدطیب صحرایی» روز شنبه در نشست هم اندیشی با روسای دانشگاه های استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، رسالت اول و دوم دانشگاه ها را آموزش و تولید علم دانست و افزود: اما دانشگاه ها یک رسالت سومی نیز دارند آن این است دستاوردهای علمی و دانشگاهی و پژوهشی آنها برای رفع نیازهای استان باید ملموس باشد.

وی اظهار کرد: دانشگاه ها با توجه به مشکلات و مسائلی که استان با آن مواجهه است مانند آسیب های اجتماعی در حوزه علوم انسانی، صنعت، کشاورزی و تنش های آبی و دیگر موارد باید مسئولیت اجتماعی خودش را مانند دیگر بخش ها ایفا کنند و با تولید علم و دانش به کمک حل این مسائل بیایند.

صحرایی در ادامه از دانشگاه های استان خواست پیشران توسعه و آبادانی کرمانشاه باشند زیرا آنان صاحب علم، دانش، راهکار و ایده برای خلق فرصت ،تولید ثروت و ایجاد امنیت پایدار در استان هستند و دیگران به دنبال رو آنها هستند، بنابراین نباید منتظر این باشند همه شرایط از نظر امکانات و اعتبار برای آنان فراهم باشد و بعد وارد عمل شوند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه دانشگاه ها نباید نسبت به مسائل و مشکلات استان منفعل عمل کنند، گفت: دانشگاه ها استان باید برای حل نیازهای جامعه و ارگان های مانند شهرداری کرمانشاه که مسائل زیادی دارد، توسعه گردشگری که یکی از مزیت های استان است و همچنین تقویت بنیه های آموزش دانش آموزان به میدان بیایند.

وی همچنین از دانشگاه ها خواست روی میز گروه های دانشکده های خود برای ایجاد رونق در مرز و یا حل چالش هایی مانند کم آبی برنامه داشته باشند و آن را در دست بررسی و در دستور کار قرار دهند.

صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود از دانشگاه ها خواست از ظرفیت دانشجویان استان برای بررسی مشکلات استان در موضوعات درسی استفاده کنند، و یا با برپایی تور علمی به آنها نسبت به تولید در بخش های مختلف اقتصادی، پتانسیل های مزایای استان آگاه و بصیرت عملی - علمی دهند و فضای دانشگاه ها را از فضای متداول آموزشی صرف تغییر دهند.

وی در پایان از دانشگاه دعوت کرد با هم افزایی با دستگاه های اجرایی راهکارهای قابل اجرا و کاربردی نسبت به حل مسائل و مشکلات استان ارایه دهند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در بیش از ۲۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha