۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۲۹
کد خبر: 85006060
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سئول همسایه شمالی را به مذاکره فراخواند

۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۲۹
کد خبر: 85006060
سئول همسایه شمالی را به مذاکره فراخواند

تهران-ایرنا- معاون وزیر اتحاد میان دو کره، از کره شمالی خواست به مسیر مذاکره بازگردد و اقدامات تهدیدآمیز علیه کره جنوبی را متوقف کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از یونهاپ، «کیم کی وونگ» معاون وزیر اتحاد کره جنوبی، روز یکشنبه از کره شمالی خواست تا اقدامات تحریک آمیز خود را متوقف کند و به گفت وگو بازگردد، وی تاکید کرد، سئول پیشنهادات خود برای گفتگو را حفظ کرده است.

کیم این سخنان را در مراسم یادبود در ایمجینگاک، پاجو، درست در جنوب مرز بین کره، که توسط افرادی که اجدادشان در کره شمالی هستند، به مناسبت سال نو (چینی)، بیان کرد.

وی گفت: مقامات کره شمالی باید فوراً اقدامات تحریک آمیز که بقای مردم کره جنوبی را تهدید می کند، متوقف کنند و به پیشنهادات دولت کره جنوبی برای مذاکره پاسخ دهند.

وی افزود: مقامات کره شمالی به وظیفه اساسی خود برای رسیدگی به معیشت مردم، خواسته‌های طبیعی مردم برای اجازه ملاقات خانواده‌ها و پیشنهاد دولت کره جنوبی، برای ایجاد آینده‌ای مرفه به طور کامل نادیده گرفته شده و مسیر اشتباهی را دنبال می‌کنند.

معاون وزیر اتحاد میان دو کره، کره شمالی را ترغیب کرد که راه درست را انتخاب کند و گفت همه پیشنهادات سئول، از جمله پیشنهاد آن برای گفتگو در مورد ترتیب دادن دیدار مجدد برای خانواده هایی که در جنگ کره ۵۳-۱۹۵۰ میلادی از هم جدا شده بودند، همچنان معتبر است.

وی گفت: درهای گفتگو همچنان باز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha