فرماندار ملایر: سرانه‌های آموزشی در طرح نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شود

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: در طرح نهضت ملی مسکن حدود یک‌هزار هکتار به وسعت شهر ملایر اضافه می‌شود که سرانه‌های آموزشی و زیرساخت‌های لازم در حوزه آموزش باید در این مناطق پییش‌بینی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن یک دوم به وسعت ۲ هزار و ۲۰۰ هکتاری شهر ملایر اضافه می شود.

وی با بیان اینکه به خانواده‌هایی که از سال ۱۴۰۰ به بعد صاحب فرزند سوم شده‌اند، زمین رایگان داده می‌شود، افزود: با پیش‌بینی اینکه حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر در این منطقه جدید ساکن خواهند شد، باید زیرساخت‌های لازم به خوبی در این منطقه ایجاد شود که تدابیر لازم اندیشیده شده است.

فرماندار ویژه ملایر با تبریک کسب رتبه نخست شورای آموزش و پرورش استان همدان در سطح کشور همزمان با هفته شوراهای آموزش و پرورش، تمامی تلاش‌ها و خدمات مجموعه آموزش و پرورش را ستودنی خواند و بیان کرد: نقش شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر در کسب این رتبه، ممتاز است.

اسماعیلی با اشاره به عملکرد مثبت مجموعه آموزش و پرورش استان و شهرستان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و اجرای پروژه‌های عمرانی، ادامه داد: بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در این شهرستان در دست اجرا است و از محل سفر رییس جمهور نیز یک‌هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان اعتبار، موافقت‌نامه تبادل شده است.

وی با بیان اینکه امسال با تدبیر دولت کسری بودجه نداریم و از هفته‌های آینده اعتبارات اختصاص می‌یابد گفت: با اختصاص این میزان اعتبارات و عبور از فصل سرما، با اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی، ملایر به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل خواهد شد.

معاون استاندار همدان با اشاره به در دست اجرا بودن پروژه‌های عمرانی در حوزه نوسازی مدارس در این شهرستان، یادآور شد: در حال حاضر فضاهای آموزشی خوبی در این شهرستان وجود دارد و هیچ دانش‌آموزی به خاطر فقر، از تحصیل عقب نخواهد ماند.

اسماعیلی حرکت شتابان نظام مقدس جمهوری اسلامی را در حوزه آموزش و پرورش قابل تقدیر دانست و تاکید کرد: نقدهایی که به فرهنگیان و مجموعه آموزش و پرورش می‌شود، درست نیست و نباید به خاطر معدود مشکلات و موانعی که وجود دارد، این سرمایه عظیم را زیر سوال ببریم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با برنامه‌ریزی‌های عظیم در صدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند که با زدن هر اتهامی همچون تروریستی خواندن نهاد انقلابی سپاه پاسداران؛ نمی‌توانند در صفوف فشرده و اتحاد ملت ایران خدشه‌ای وارد کنند.

برگزاری ۵۰۰ یادواره شهدا در مدارس استان همدان

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان همدان نیز با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری شورای آموزش‌وپرورش همدان در شوراهای آموزش و پرورش کشور، اظهار داشت: بخشی از این موفقیت مرهون زحمات و تلاش‌های شوراهای آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان است.

«منوچهر توسلی‌کیا» مهمترین اصل و هدف شوراهای آموزش و پرورش را جذب، تقویت و توسعه مشارکت‌های مردمی، جذب مسائل مالی و رفع تنگناهای آموزش و پرورش دانست و افزود: آموزش‌ و پرورش نمی‌تواند به تنهایی بار بزرگ تعلیم و تربیت را به دوش بکشد و نیاز است همه ارگان‌ها از نظر فکری، علمی و مالی، کمک حال این مجموعه باشند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته آموزش و پرورش رها شده بود، تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی، اقدامات اثرگذاری در راستای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت انجام و تفاهم‌نامه‌ای برای بازدید دانش‌آموزان و معلمان از باغ‌موزه دفاع‌مقدس استان همدان منعقد شد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان همدان حضور ۸۰۰ روحانی در مدارس در قالب طرح امین، پخش اذان و برگزاری نماز جماعت در مدارس، حضور ۲۰۰ راوی دفاع مقدس در مدارس و برگزاری ۵۰۰ یادواره در مدارس استان را از جمله اقدامات برشمرد.

توسلی‌کیا همچنین اعزام ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان به دوره‌های فرهنگی قم و ۲۵۰ معلم پرورشی در دوره‌های عقیدتی و معرفتی مشهد و میزبانی آموزش و پرورش استان از یک شهید گمنام را از دیگر اقدامات عنوان و بیان کرد: کمبود ۲ هزار معلم یکی از مشکلات اساسی ما در سال‌تحصیلی امسال بود که این مشکل با تدبیر حل شد.

وی با بیان اینکه سوادآموزی ملایر هر ساله جزء برترین‌های استان است، گفت: سهمیه امسال این شهرستان ۸۹۰ نفر است که باید جذب و آموزش داده شود و تاکنون ۲۴۶ نفر معادل ۲۷ درصد پوشش داده شده است.

توسلی‌کیا ادامه داد: نرخ باسوادی استان همدان یک درصد از میانگین کشور و ۱۱ درصد از میانگین جهانی بالاتر است و این میزان کافی نیست و باید با ریشه‌کنی بی‌سوادی در رتبه‌های بالای دنیا قرار گیریم.

به گزارش ایرنا؛ در این نشست از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر تجلیل شد.

شهرستان ملایر دارای سه منطقه آموزشی ملایر، جوکار و سامن با بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha