دانشگاه رازی کرمانشاه بیش از ۱۰۰ هزار متخصص تحویل کشور داده است

کرمانشاه - ایرنا - دبیر علمی همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور با اشاره به پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه رازی در بهمن ماه سال ۵۱؛ گفت: دانشگاه رازی کرمانشاه به عنوان دانشگاه مادر غرب کشور تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموخته و متخصص در حوزه های مختلف تحویل جامعه داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « روح الله بهرامی» روز یکشنبه در نخستین نشست خبری «همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه رازی در سرسرای دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد، افزود: دانشگاه رازی کرمانشاه بهمن ماه سال ۵۱ با چهار رشته تحصیلی و پذیرش ۲۰۰ دانشجو بنام موسسه علوم کرمانشاهیان به همت دکتر مرحوم "گویا" تاسیس و ۲ سال قبل از انقلاب به دانشگاه رازی تغییر نام یافت.

وی در ادامه از تمام کسانی که در طول این پنجاه سال برای توسعه دانشگاه رازی کرمانشاه زحمت کشیدن قدردانی کرد و گفت: دانشگاه رازی در حال حاضر جایگاه هشتم دانشگاه های جامع کشور را دارد و در طول این سالیان منشاء خدمات آموزشی و تربیتی بسیاری برای کشور و جامعه بوده است.

بهرامی با بیان اینکه اکنون تولید محتوای علمی و انجام کارهای پژوهشی در راستای کمک به رفع مشکلات جامعه یکی از اولویت های دانشگاه رازی است، گفت: در ابتدا یکی از مهم ترین فلسفه های تاسیس دانشگاه رازی آموزش متخصص برای جامعه و دستگاه های اجرایی بود اما امروز به سمت دانشگاه های نسل چهارمی جهان با اهمیت دادن به کارهای پژوهشی در حال حرکت هستیم و در سالهای اخیر دستاوردهای خوبی در این زمینه در سطح کشور داشته‌ایم.

دبیر علمی همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور با بیان اینکه دانشگاه کردستان، ایلام و بسیاری از دانشگاه های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی در منطقه از دل دانشگاه رازی کرمانشاه بیرون آمده‌ اند گفت: بنابراین این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر در غرب کشور شناخته می شود و به همین دلیل یک همایش ملی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس آن در سوم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور سوم اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود

بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور سوم اسفند ماه سال جاری در هفت محور مهم با شرکت استادان، دانش پژوهان و نخبگان، با شرکت دانشگاه های منطقه، وزیر یا معاونان وزارت علوم، پیشکسوتان و دانشمندان در سرسرای فرهنگ دانشکده ادبیات دانشگاه رازی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه استادان و پژوهشگران برای شرکت در این همایش ملی تاکنون ۵۵ مقاله علمی به دبیرخانه آن ارسال کرده اند گفت: از جمله مهم ترین محورهای این همایش ملی بررسی مبانی نظری و فکری نهاد علم آموزش عالی در غرب کشور است و در طول برگزاری همایش بررسی می شود که آموزش های عالی در روند توسعه منطقه غرب چه جایگاه و خاستگاهی دارد.

این مقام مسئول از دیگر محورهای اصلی این همایش را بررسی تاریخ توسعه آموزش عالی در نیم قرن گذشته، بررسی رابطه دانشگاه با رفع نیازهای جامعه از نظر مسئولیت های اجتماعی، بررسی جایگاه و رابطه دانشگاه رازی کرمانشاه با مجامع علمی بین المللی،روند توسعه عمرانی و فیزیکی داننشگاه چگونه از یک موسسه به یک دانشگاه بزرگ تبدیل شده، عنوان کرد.

بهرامی با بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف این همایش بررسی تجربیات علمی ۵۰ سال آموزش عالی دانشگاه رازی است؛ از برگزاری نمایشگاه اسناد تاریخی دانشگاه رازی، رونمایی از مرکز مطالعات پژوهشی و دستاوردهای دانشگاه و تاریخ موزه آن به عنوان برنامه های جانبی این همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور خبر داد.

وی همچنین بیان داشت: استادان و دانش پژوهان تا ۳۰ بهمن فرصت دارند مقالات خود را در هفت محور مهم به وبسایتhamayesh.razi.ir/hdwc/fa و پست الکترونیک : chsdam@razi.ac.ir و ارسال و یا با شماره ۰۹۳۶۹۲۶۳۲۳۰ تماس حاصل نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha