طرح کانون مدرسه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- طرح کانون مدرسه روز یکشنبه همزمان با سراسر کشور با حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان روز یکشنبه در آیینی که به این مناسبت برگزار شد گفت: طرح «کانون مدرسه» عنوان طرحی مشارکتی است که ذیل تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تدوین و در یک فرآیند سه ساله اجرا خواهد شد.

حمید رضا گوهری افزود: در این طرح، دانش آموزان در قالب یک بازدید یک روزه در مراکز کانون حضور یافته و یک روز از فعالیت درسی خود را در فضای کانون سپری خواهند کرد.

وی اضافه کرد: طرح کانون مدرسه در ۱۰ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و با توجه به تعداد نیروهای شاغل در مراکز و میزان همکاری ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها با برنامه‌های کانون اجرا می شود.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: این طرح با هدف بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های تربیتی و پرورشی، خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری، آشنایی کودکان و نوجوانان و والدین و اولیای تربیتی با مراکز فرهنگی هنری کانون، فراهم آوردن زمینه‌های جذب اعضای جدید در مراکز کانون و ترغیب به مطالعه و کتابخوانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کانون در کنار آموزش رسمی مدارس می تواند با ارائه فعالیت‌های خلاق در قالب فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی به علاقه مندی‌ها و استعداد های فردی دانش آموزان بپردازد و آنان را با نگاه اندیشه محور، خلاق و هدفمند پرورش دهد.

گوهری با بیان اینکه این طرح برای دانش آموزان دختر و پسر پایه دوم تا ششم ابتدایی اجرا می شود و تا نیمه اردیبشهت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: کانون در این طرح علاوه بر ایجاد فرصت کتابخوانی و دستیابی به تجربه‌های ناب و خلاق فرهنگی می تواند با کمک مربیان در ارتقای یادگیری و تربیت نسلی که آینده ساز این مرز و بوم خواهد بود نقش آفرین باشد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای ۲۱ مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی در تمامی شهرستان‌های استان کردستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha