۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 5202
کد خبر: 85006294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

داوری: احداث خانه بسکتبال اتفاق تاریخی برای این رشته خواهد بود

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون بسکتبال گفت: احداث خاته بسکتبال جدید، اتفاقی تاریخی برای این رشته خواهد بود.

به گزارش ایرنا، جواد داوری در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون بسکتبال در مورد وضعیت نمایندگان ایران در مسابقات غرب آسیا، اظهار داشت: دو نماینده خوب داریم که شهرداری گرگان و ذوب آهن هستند. علی‌رغم صحبت‌هایی که می‌شد، حضور در این مسابقات به صلاح تیم‌های ماست. امیدوارم بازیکنان این تیم‌ها شرایط را برای تیم ملی بهتر کنند. حامد حدادی هم دو هفته پیش تحت عمل جراحی آشیل پا قرار گرفت و در پنجره بعدی نمی‌تواند تیم ملی را همراهی کند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که باشگاه‌ها و تیم ملی دارند، بحث پروازها است. برای ایران و نمایندگان غرب آسیا شرایط سخت است چرا که پرواز مستقیم نیست و شرایط زمانی هم متفاوت است. به همین خاطر تیم‌ها در ابتدای حضور در تورنمنت کمی سوپرایز شدند. با مرور زمان و گذشت چند بازی هم ذوب آهن و هم شهرداری گرگان به شرایط آرمانی رسیدند و به صدر جدول بازگشتند. ذوب آهن هم این هفته دیدار مهمی با تیم بیروت دارد و امیدوارم شرایطش را در جدول تثبیت کند.

رییس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به ایرنا در مورد احداث خانه بسکتبال، گفت: خانه بسکتبال جدید پروژه بزرگی است و یک اتفاق تاریخی برای این رشته خواهد بود. نقشه‌ها و منابع لازم را تهیه و مشخص کرده‌ایم، به زودی و احتمالا از اواخر سال که دبیر زمین مدنظر ما را خالی کند، کار ساخت و ساز را شروع ‌می‌کنیم.

وی در رابطه با اینکه آیا سخت و سازهای علیرضا دبیر مشکل ساز می‌شود یا خیر، گفت: او مجموعه بزرگی را تجهیز می‌کند و فضایی را از ما برای اقداماتی گرفت که پس از کارهایش، آن قسمت پاکسازی و در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

داوری در مورد مجمع عمومی فدراسیون، گفت: مجمع بیشتر به عملکرد فدراسیون در سال ۱۴۰۰ و به زمان ریاست طباطبایی باز می‌گشت و من کوتاه به فعالیت‌های فدراسیون اشاره خواهم کرد. به دلیل کرونا شرایط خاصی را سپری کردیم و الان هم به دنبال توسعه محوری و آموزش هستیم. با توجه به اردوهای تیم ملی، اعزام‌های متعدد (۱۹ اعزام) را داشتیم و تا پایان سال ۲ سفر دیگر در پنجره جام جهانی داریم.

وی گفت: استعدادیابی را از شهرستان‌ها آغاز کردیم و به بحث ملی خواهیم پرداخت. گروه استعدادیابی کار خودشان را در ۸ منطقه آغاز کرده‌اند و کار به خوبی در حال انجام است. یکسان‌سازی آموزش مد نظر فدراسیون است و در صدد هستیم از پتانسیل و استعدادهای استانی به خوبی بهره ببریم.به دنبال کسب مدال و حضور در المپیک هستیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: باید با علم روز حرکت کنیم و نیازمند این مسأله هستیم که از دانش روز دنیا عقب نمانیم. توجه به بخش بانوان و حضور در رویدادهای مهم مد نظر ماست و باید در بانوان به جمع مدعیان برسیم‌. قطب‌های بزرگ آسیا چین، ژاپن و استرالیا در این قاره هستند. بحث بعدی ما، توجه به سازمان لیگ هاست و می‌خواهیم به سمت استقلال پیش برود. جامعه بسکتبال باید تلاشگر و مطالبه‌گر باشد و ساختارسازی و اصلاح کار را آغاز کردیم. آموزش داوران و مربیان در دستور کار است و سطح بندی مربیان هم مورد تاکید خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha