دهقانی فیروزآبادی: سازوکار تعیین و تعریف نخبه و دانش‌بنیان تغییر خواهد کرد

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به ضرورت حمایت عملی از نخبگان و دانش‌بنیان‌ها از تغییر مکانیسم‌های تعریف و تعیین نخبگان و دانش‌بنیان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، دوازدهمین نشست پاسخگویی تلفنی وزرا، معاونان و مدیران دولت سیزدهم به تماس‌های مردمی با حضور «روح الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، روز یکشنبه - ۲ بهمن - در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برگزار شد.

دهقانی فیروزآبادی در این نشست و در پاسخ به دغدغه یکی از شهروندان درباره مشکلات حوزه ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: برنامه اصلاح ارزیابی دانش‌بنیان‌ها در حال تدوین است.

معاون علم و فناوری رئیس‌جمهور سازوکارهای تعریف و ارزیابی نخبگان را کامل ندانست و با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که نخبگان کشور بتوانند ثروت آفرینی کنند، گفت: پس از دو ماه از آغاز مسئولیت لازم است که سازوکارهای تعیین و تعریف نخبه نخبگانی را تغییر کرده و صرفاً ملاک‌ها بر اساس معدل و کنکور نباشد.

دهقانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم سال آینده در بنیاد نخبگان برای مثال ۱۰۰ نفر جوشکار و تاجر نخبه هم داشته باشیم، تصریح کرد: مکانیسم شناسایی نخبگان باید از شکل مرسوم فرم پر کردن، تغییر یابد و با مکانیسم‌های هوشمند ما نخبگان را شناسایی کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه در تلاش هستیم، با همکاری بانک‌ها برای نخبگان وام‌هایی فراهم کنیم، گفت: فراهم ساختن فضا برای خدمت و فرصت کار کردن و نیز خانه و خودرو دو اولویتی است که بنیاد و معاونت در نظر دارد و به عنوان نماینده شما هر کاری بتوانیم در مسیر رفاه نخبگان انجام خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، در راستای رویکرد مردمی دولت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور، وزرا، معاونان و اعضای کابینه موظف شدند در روزهای مشخصی از هفته پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم باشند. پیش از این وزرای کار، ارتباطات، دادگستری، بهداشت، کشاورزی، آموزش و پرورش، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، معاون امور زنان و خانواده و رؤسای سازمان حفاظت از محیط زیست، امور اداری و استخدامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، پاسخگوی سؤالات و مشکلات مردم شدند.

گزارش کامل این نشست متعاقبا منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha