۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85006336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر بهداشت و امور داخلی رژیم صهیونیستی برکنار شد

تهران – ایرنا – «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی وزیر بهداشت و امور داخلی کابینه خود را براساس حکم دادگاه عالی این رژیم برکنار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، نتانیاهو روز یکشنبه مجبور شد براساس حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی،«آریه درعی» وزیر بهداشت و امور داخلی کابینه خود را برکنار کند.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی و بهداشت را به دلیل محکومیت اخیر برای فرار مالیاتی لغو کرد.

پیش از این درعی رئیس حزب شاس با مقاومت در برابر حکم دادگاه عالی از استعفا خودداری کرده و گفته بود که حاضر نیست که از صحنه سیاسی رژیم اسرائیل کناره‌گیری کند.

درعی در یک جلسه خصوصی در حزب شاس گفته بود، «در را به روی ما ببندند،  از پنجره وارد می شویم؛ اگر پنجره را ببندند، سقف را سوراخ خواهیم کرد و وارد خواهیم شد.»

حزب شاس پیشتر تهدید کرده بود که اگر دادگاه عالی رژیم صهیونیستی انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی را لغو کند، کابینه جدید پابرجا نخواهد ماند.

«یعقوب مرگئی» وزیر رفاه کابینه جدید رژیم صهیونیستی از شورای به اصطلاح "حکمای تورات" خواسته بود در صورت عدم انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی، کابینه جدید را منحل کند.

«گالی بهراوو مئیرا» مشاور حقوقی کابینه رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفته بود که «انتصاب درعی به عنوان وزیر، اساسا به دور از منطق و عقلانیت است لذا باطل تلقی می‌شود».

وی افزود: نخست وزیر باید انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی و معاون نخست وزیر را به دلیل انگ فساد و تخلفات مالیاتی‌اش لغو کند.

در همین رابطه، «استر حیوت» رئیس دیوان عالی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده بود که درعی به فساد و جرایم خطرناکی متهم و انتخاب او به عنوان وزیر امری کاملا غیرمنطقی و نامعقول است.

در همین خصوص، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که ۱۰ قاضی در دادگاه عالی با لغو انتصاب درعی موافقت کرده و تنها یک قاضی با آن مخالف بودند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که دیوان عالی به حضور درعی در کابینه نه گفت و اعلام کرد که او نمی‌تواند به عنوان وزیر، کار کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha