«مستندنگاری» بخش ویژه دومین جشنواره ملی مستند شد

تهران- ایرنا- رئیس کمیته برنامه‌ریزی دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک گفت: در این رویداد علاوه بر بخش اصلی، ساختاری و مردمی، بخش برنامه‌های مستمر، ویژه و بخش مستندنگاری اضافه شده است.

سعید روحی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به تفاوت این جشنواره با جشنواره نخستین، گفت: در جشنواره نخست، تمرکز بر ساختار مستند بود، لیکن در جشنواره دوم، علاوه بر ساختار مستند، موضوعات اعلام شده نیز مورد اهتمام خواهد بود.

رئیس کمیته برنامه ریزی دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با اشاره به بخش‌هایی که نسبت به سال گذشته اضافه شده است، افزود: در دومین جشنواره مستند علاوه بر بخش اصلی و بخش ساختاری و بخش مردمی، بخش برنامه های مستمر، بخش ویژه،‌ بخش مستندنگاری اضافه شده و بخش فرعی در جشنواره دوم حذف شده است.

وی با بیان اینکه چه برنامه هایی برای این دوره از جشنواره پیش بینی شده است، افزود: محورهای موضوعی پیش بینی شده برای این دوره از جشنواره؛ انقلاب اسلامی،‌ دفاع مقدس، ‌استقلال و همبستگی ملی؛ جهاد تبیین و هدایت فرهنگی؛ جمعیت، ‌فرزندآوری و تقویت نهاد خانواده؛ محیط زیست؛ شعار سال،‌ تولید دانش بنیان،‌ اشتغال آفرین؛ پاسداشت زبان فارسی. همچنین برای بخش ویژه موضوع شهدای امنیت و حوادث تروریستی (شاهچراغ، ایزه و ... ) در نظر گرفته شده است.

روحی در پاسخ به این پرسش که استقبال برنامه سازان و بخش مردمی را چگونه ارزیابی می کند، گفت: با توجه به اینکه در بخش مردمی همه علاقه مندان به غیر از برنامه سازان که در رادیو مشغول فعالیت هستند هم می توانند شرکت کنند ان شاء الله استقبال خوبی خواهد شد. گرچه که مدت ارسال آثار هم با توجه به استقبال خوب مخاطبان تمدید شده است.

رئیس کمیته برنامه ریزی دومین جشنواره با اشاره به ویژگی های یک اثر شاخص و ماندگار در مستند رادیویی گفت: اثری ماندگار خواهد بود که در تمام شاخص های کیفیت نمره عالی بگیرد. از انتخاب موضوع یا سوژه بکر گرفته تا اهمیت موضوع برای رسانه، مخاطب و همچنین بهره بردن از تحقیق و پژوهش قوی و داشتن خلاقیت در استفاده از تکنیک متنوع تولید یک اثر مستند.

علاقه مندان به شرکت در دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک می توانند در بخش های اصلی با محورهای موضوعی، بخش ساختاری، بخش برنامه های مستمر، بخش مردمی، بخش مستندنگاری و بخش ویژه تا دهم بهمن ۱۴۰۱ آثارشان را در سایت جشنواره به آدرس www.pejvak.irib بارگزاری کنند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha