۱۸ نفر از متصرفان اراضی ملی در بندرعباس دستگیر شدند

بندرعباس - ایرنا - رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادسازی کامل قریب به ۲ هزار قطعه زمین تصرف شده در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس و دستگیری ۱۸ نفر از متصرفان غیرمجاز خبر داد.

مجتبی قهرمانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با ورود به موقع دستگاه قضایی استان هرمزگان به موضوع تصرفات غیرقانونی اراضی شهرک پیامبر اعظم(ص)، به ادارات متولی از جمله راه و شهرسازی و شهرداری منطقه چهار بندرعباس مأموریت داده شد به سرعت نسبت به آزادسازی زمین های تصرف شده اقدام کنند.

وی ادامه داد: به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری بندرعباس طی روزهای اخیر، مساحتی بیش از ۳۹۲ هزار و ۷۴۱ متر مربع و تعداد هزار و ۹۶۴ قطعه زمین از مناطق خط کشی و گچ ریزی شده توسط متصرفان غیرمجاز را آزاد کردند.

قهرمانی تصریح کرد: همچنین به دستور دادستان مرکز استان هرمزگان، تعداد ۲۵ بنای غیرمجاز به مساحت چهار هزار و ۷۲۰ مترمربع نیز در اراضی محدوده شهرک پیامبر اعظم بندرعباس قلع و قمع شد.

این مقام قضایی با بیان اینکه طبق اعلام شورای شهر و شهرداری بندرعباس هیچ گونه مصوبه ای برای واگذاری زمین‌های تازه تصرف شده وجود ندارد، از شهروندان خواست بدون توجه به شایعات و با هوشیاری کامل در زمان معامله زمین، از اداره کل ثبت اسناد و املاک و دیگر مراجع رسمی و صلاحیت دار، استعلام بگیرند تا در دام افراد سودجو گرفتار نشوند و از تبعات مجرمانه ناشی از آن جلوگیری کنند.

طی روزهای اخیر و در پی انتشار شایعه ای مبنی بر صدور سند واگذاری برای اراضی تصرفی شهر بندرعباس، صدها نفر با هجوم به مناطق اطراف شهرک پیامبر اعظم بندرعباس، اقدام به گچ ریزی و تصرف زمین های خالی و ساخته نشده در این محدوده کردند تا جایی که حتی اراضی با کاربری آموزشی، درمانی و فضای سبز مرکز این شهرک نیز مورد تجاوز سودجویان و متصرفان غیرمجاز قرار گرفت.