۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85006861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چرا رژیم اسرائیل نگران اوضاع کرانه باختری است؟

۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵
کد خبر: 85006861
چرا رژیم اسرائیل نگران اوضاع کرانه باختری است؟

تهران - ایرنا - محافل کارشناسی رژیم صهیونیستی در ماههای اخیر درباره تشدید وخامت اوضاع کرانه باختری رود اردن و شهر اشغالی قدس و خطر آن برای این رژیم ابراز نگرانی کرده و درصدد یافتن ریشه های آن برآمده اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «یوآو لیمور» از جمله جدیدترین کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی است که در مقاله‌ خود در روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» هشدار داده که اوضاع در سرزمین های اشغالی به سمت یک انفجار پیش می رود و احتمال وقوع قیام فلسطینی ها به ویژه با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان بسیار است.

وی در مقاله خود آورده است: اوضاع در کرانه باختری اشغالی توجه «هرتسی هلیفی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی را به خود جلب کرده زیرا این منطقه پرالتهاب است، چشم اندازی هم برای پایان تنش ها در آن وجود ندارد و نشانه ها به ویژه با از دست رفتن قدرت تشکیلات خودگردان فلسطین و دستگاه امنیتی آن برای کنترل شمال کرانه باختری (به نیابت از رژیم اسرائیل)، حکایت از ادامه و گسترش التهابات دارد.

رژیم صهیونیستی تشکیلات خودگردان فلسطین را به عنوان بازوی خود برای مقابله با گروههای مقاومت فلسطین در کرانه باختری رود اردن و شهر قدس و اهرم مدیریت این منطقه به نیابت از خود می داند. این تشکیلات با رژیم صهیونیستی هماهنگی امنیتی و اقتصادی دارد.

لیمور وضعیت ملتهب کرانه باختری رود اردن و شهر قدس را با توجه به افزایش عملیات مبارزان فلسطینی در ماههای اخیر علیه اهداف صهیونیستی ناشی از ضعف توان رژیم صهیونیستی، افزایش درگیری ها داخلی و حضور نسلی از فلسطینیان می داند که به جرگه مقاومت علیه این رژیم پیوسته اند.

وی گفت که سرویس اطلاعاتی رژیم اسرائیل موسوم به (امان) و سرویس امنیت داخلی این رژیم موسوم به(‌شاباک) پیش از این نسبت به احتمال قیام فلسطینی ها به روش نامشخص به دلیل اوضاع در قدس و مسجد الاقصی و همچنین آینده تشکیلات خودگردان فلسطین و کاهش قدرت میدانی آن (در برخورد با مقاومت فلسطین در کرانه باختری و شهر اشغالی قدس) هشدار داده بودند.

این کارشناس نظامی رژیم اسرائیل با هشدار نسبت به خطر فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین برای رژیم صهیونیستی ادامه داد که این وضعیت به سود تل آویو نیست زیرا عملیات علیه رژیم اسرائیل در کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش خواهد یافت.

لیمور با اشاره به احتمال شعله ور شدن درگیری ها در کرانه باختری، از هم پاشیدگی تشکیلات خودگردان و تسلط مجدد رژیم اسرائیل بر شهرهای فلسطینی در این منطقه نوشت که اقدامات رژیم صهیونیستی مانند واگذاری اختیارات مدیریت شهری به «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی، مصداق رفتار متفاوت و تبعیض آمیز است که مجموع این عوامل برای تل آویو خطرناک است.

وی اضافه کرد که همه اینها با وضعیت امنیتی در سرزمین های اشغالی در ارتباط و فکر به این موضوع که فقط با زور می توان آن را حل کرد، تفکری کودکانه و دور از واقعیت است.

این کارشناس نظامی رژیم اسرائیل نوشت که روسای دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته علاوه بر اعمال بکارگیری قدرت نظامی علیه فلسطینیان کرانه باختری، از تشکیلات خودگردان حمایت کرده و بر بهبود وضعیت اقتصادی این منطقه تاکید داشته اند؛ موضوعی که در راستای تقویت امنیت این رژیم است و رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل نیز مستثنی از این افراد نیست.

وی اضافه کرد که سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و «رونین بار» رئیس آن نقش محوری در طراحی و تثبیت وضع موجود در کرانه باختری و شهر قدس دارد و مرور زمان نشان خواهد داد که آیا او و سایر سران دستگاههای امنیتی و نظامی و کابینه جدید به ریاست بنیامین نتانیاهو قدرت و توان کنترل اوضاع در این زمینه را خواهند داشت یا خیر.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha