۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85006882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تدوین ۵۰ برنامه با محوریت جهاد تبیین همزمان با دهه فجر در ملایر

همدان- ایرنا- مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه مبلغان، هیات های مذهبی، مداحان و فعالان قرآنی موضوع و محوریت برنامه‌های خود را «جهاد تبیین» قرار داده‌اند گفت: ۵۰ عنوان برنامه با این محوریت برای اجرا در این شهرستان همزمان با ایام الله دهه فجر و ماه رجب تدوین شده است.

حجت‌الاسلام "روح‌الله نجفی‌مقدم" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همزمان با حلول ماه مبارک رجب، در روزهای جاری نام‌نویسی اعتکاف در این شهرستان آغاز و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مراسم معنوی در ۶ نقطه شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد مردمی اعتکاف در این شهرستان تشکیل و برنامه‌های فرهنگی متنوعی در این راستا تدارک دیده شده است افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های لازم این مراسم معنوی در علی‌آباد دمق، ازندریان، سامن، اسلامشهرآق‌گل و ملایر برای برادران و خواهران برپا می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه اعتکاف از ۱۵ بهمن ماه آغاز می‌شود، ادامه داد: برگزاری مراسم اعتکاف خواهران در مسجد جامع ملایر و مراسم اعتکاف برادران در مسجد امام حسین (ع) پیش‌بینی شده و باید با اطلاع رسانی‌های لازم شاهد حضور جوانان، نوجوانان متدین و آحاد مردم در مراسم اعتکاف باشیم.

حجت الاسلام نجفی‌مقدم بیان کرد: امسال برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی و نشست‌های معرفتی در این مراسم برپا و از سخنرانان و اساتید اخلاق نیز برای سخنرانی دعوت شده است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر خواستار همکاری و مشارکت خیران در زمینه تهیه اقلام به منظور تامین موادغذایی افطار و سحر معتکفان شد.

حجت‌الاسلام نجفی‌مقدم اظهار داشت: در ماه مبارک رجب و دهه فجر بیش از ۱۳۰ مبلغ و روحانی با حضور در مساجد و هیات‌های مذهبی در بین جوانان و نوجوانان به فعالیت‌های تبلیغی با موضوع «جهاد تبیین» می‌پردازند.

وی همچنین به برگزاری نشست‌های متعدد با موضوع جهاد تبیین در سطح شهرستان و دعوت از اساتید برجسته در این زمینه اشاره کرد و گفت: امسال جشن‌های محلی در روستاها و محله‌های حاشیه شهر به همت هیات‌های مذهبی و توسط مبلغان، روحانیان و ائمه جماعات برنامه‌ریزی شده است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر یادآور شد: اعزام راوی و تبیین‌گر به هیات‌های مذهبی و مساجد یکی از برنامه‌های اصلی ما در این ایام است که در این زمینه از فعالان و مبارزان قبل از انقلاب در سطح شهرستان دعوت شده تا به بیان خاطرات خود از دوران قبل از انقلاب و مبارزات خود در این دوران بپردازند.

حجت الاسلام نجفی‌مقدم تاکید کرد: مقرر شد ائمه جماعات مساجد از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه هر شب در مساجد به مدت پنج دقیقه با موضوع جهاد تبیین یک دستاورد از دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان ‌کنند.

به گفته وی، در این ایام مسابقه «جام انقلاب» بین هیات‌های مذهبی ملایر برگزار و در طول دهه فجر یکسری مسابقات فرهنگی با عنوان «پویش‌ها و رویدادها» و همچنین مسابقات ورزشی ویژه نوجوانان در مساجد برگزار می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر ادامه داد: به منظور برگزاری باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه برنامه‌ریزی لازم در ستاد دهه فجر شهرستان انجام شده و در تلاش هستیم راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور آحاد و اقشار مختلف مردم پرشور و دشمن‌شکن برگزار شود.

حجت الاسلام نجفی‌مقدم همچنین از برگزاری مراسم ویژه به مناسبت روز پدر در ۱۵ بهمن و تجلیل از پدران شهید و پدران آسمانی خبر داد و گفت: برگزاری محافل قرآنی در ماه رجب و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه برنامه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد، تکایا، روستاها، محله‌ها، برگزاری ۶ محفل انس با قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی ویژه نوجوانان از مهمترین برنامه‌ها در این ایام است.

وی با بیان اینکه هر ساله ۲۱ بهمن «روز ملی ملایر» برنامه‌های ویژه‌ای با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله میرشاهولد در ملایر برگزار می‌شود، افزود: امسال نیز ضمن تجلیل از شهدای انقلاب و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برنامه ویژه‌ای به مناسبت سالروز رحلت رهبر مبارزات انقلابی ملایر، آیت‌الله میرشاهولد برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha