۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85007033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شاهکار جدید کابینه نتانیاهو؛ قطع یارانه تئاتر و موزه در روز شنبه

تهران-ایرنا- کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هر روز با برنامه جدیدی خود صهیونیستها در سرزمین‌های اشغالی را شگفت‌زده می کند و قطع یارانه تئاتر و موزه در روزهای شنبه یکی از شاهکارهای جدید این کابینه است که به احتمال زیاد به خواست جریان افراطی دینی کابینه صورت گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه صهیونیستی «آی۲۴نیوز»، «میکی زوهار» وزیر به اصطلاح فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: "یارانه به برنامه های (به اصطلاح) فرهنگی از جمله نمایش های تئاتر و بازدید از فضاهای تاریخی و موزه ها که روز شنبه انجام شوند، تعلق نمی گیرد. "

در بیانیه منتشر شده از سوی این وزارتخانه رژیم صهیونیستی، بر تجدیدنظر در نحوه هزینه بودجه فرهنگی تاکید شده است.

این درحالی است که «گیورا زلتس» رئیس صهیونیست شورای موسوم به «شورای الجلیل شمالی» به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرد: "اقدام وزارت (به اصطلاح) فرهنگ (رژیم صهیونیستی) در حذف یارانه برنامه های فرهنگی روز شنبه، دخالت در نحوه استفاده از اوقات فراغت اسرائیلی ها است.

به گزارش ایرنا، برنامه های کابینه جدید رژیم صهیونیستی، خود صهیونیستها در سرزمین های اشغالی را نیز با چالش جدی مواجه کرده و واگرایی را در میان طیف های مختلف آنها افزایش داده است.

قدرت گرفتن احزاب صهیونیسم دینی و حریدی در کابینه جدید، واکنش تند جریان های سکولار و چپگراها را در پی داشته به طوری که سرزمین های اشغالی این روزها شاهد تظاهرات صدها هزار نفری علیه کابینه بنیامین نتانیاهوست.

صهیونیسم دینی و حریدی ها معتقدند شنبه باید همه کارها تعطیل باشد و حتی مترو شهری نیز کار نکند. نحوه انجام امور و میزان فعالیت دستگاه های مختلف در روز شنبه که روز مقدس یهودیان است، به چالشی جدی برای کابینه نتانیاهو تبدیل شده است.

نتانیاهو به بعضی از مسائل مرتبط با تعطیلی های روز شنبه شخصا ورود کرده و باوجود اصرار حزب «اتحاد یهودیت توراتی» برای تعطیلی مترو در روز شنبه، اعلام کرد که این درخواست عملیاتی نخواهد شد.

اخیرا نیز شهر اشغالی قدس شاهد خشونت و حمله ارتدوکس های دینی افراطی به مغازه های موبایل فروشی و تاکید آنها بر لزوم بسته شدن مغازه ها و تعطیلی کسب و کارها در روز شنبه بود که به درگیری با پلیس رژیم صهیونیستی منجر شد.

تلاش کابینه نتانیاهو برای تغییر و اصلاح قوانین قضایی برای فرار از محاکمه به خاطر فساد و رشوه خواری و راضی کردن احزاب دینی صهیونیستی و حریدی کابینه خودش نیز صدای صهیونیست‌ها را درآورده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سه پرونده فساد و رشوه خواری در دادگاه این رژیم روبه رو است.

از سوی دیگر، تحلیلگران سیاسی معتقدند که حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو موجب تشدید بحران و شکاف‌های داخلی می‌شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می‌گیرد و از سوی دیگر به افزایش تنش‌ها در منطقه منجر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha