موج سرما در خراسان جنوبی تا پایان هفته ادامه دارد

بیرجند - ایرنا - سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی گفت: مردم صرفه‌جویی در مصرف گاز خانگی را همچنان جدی بگیرند زیرا هشدارهای هواشناسی در زمینه ماندگاری موج سرما و برودت هوا در سراسر استان تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مردم خراسان جنوبی طی ۱۰ روز گذشته همراهی خوبی با شرکت گاز در راستای صرفه‌جویی در مصرف داشتند و هرچه جلوتر رفتیم این همراهی‌ها بیشتر شد.

وی گفت: صرفه‌جویی مردم در بخش خانگی باعث شد تا مصوبه بازگشایی مدارس استان را براساس صرفه‌جویی بخش خانگی از ستاد مدیریت بحران و کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی بگیریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مدارس استان در تمامی مقاطع تحصیلی از روز سه‌شنبه چهارم بهمن با اولویت در نظر گرفتن سوخت جایگزین گاز، بازگشایی می‌شوند.

وی افزود: با توجه به ماندگاری موج سرما در استان تا پایان هفته لازم است مردم همچنان صرفه‌جویی در مصرف گاز را جدی بگیرند تا به شرایط عادی برسیم و بتوانیم بخش‌های تولیدی و صنعتی استان را نیز فعال کنیم.

عباس‌زاده گفت: تعطیل نشدن آموزش حضوری، خواسته دولت و نظام آموزشی است لذا تا مجبور نشویم مدارس را نباید تعطیل کنیم و چنانچه مدارسی به خاطر سرمای شدید، نبود گرمایش یا آلودگی هوا تعطیل شود باید همه تلاش ما این باشد که در اولین فرصت، بازگشایی مدارس در اولویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بازگشایی مدارس استان با اولویت تامین سوخت جایگزین گاز انجام می‌شود لذا ضروری است مردم همچنان به اصل صرفه‌جویی توجه داشته باشند.

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی ضمن تشکر و عذرخواهی از صاحبان صنایع استان که واحدهای تولیدی آنها به دلیل افت فشار گاز ناشی از سرمای کم‌سابقه تعطیل شد افزود: این تعطیلی‌ها فقط در جهت تامین گاز بخش خانگی و جلوگیری از قطع شدن آن انجام شد و با بهبود شرایط از هفته آینده به مرور گاز صنایع وصل خواهد شد.

وی درباره تامین سوخت جایگزین آن دسته از صنایع که به سمت سوخت جایگزین و مشعل دوگانه‌سوز رفته‌اند گفت: برای تامین سوخت جایگزین این دسته از واحدهای تولیدی و صنایع نیز مشکلی وجود ندارد و اگر این واحدها نیاز به سوخت داشته باشند با هماهنگی فرمانداران و دستگاه اجرایی مرتبط، سوخت جایگزین داده خواهد شد.

موج اول سرما حدود ۱۲ روز قبل وارد خراسان جنوبی شد و در پی کاهش شدید دمای هوا بنا به تصمیم ستاد مدیریت مصرف انرژی استان تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی از روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه تعطیل و مدارس غیرحضوری شد.

این تعطیلی با توجه به ادامه برودت هوا و افت فشار گاز در چند نوبت تمدید شد و براساس آخرین تصمیم، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از روز شنبه اول بهمن با ۲ ساعت تاخیر و به شرط استفاده از سوخت جایگزین آغاز به کار کردند.

موج دوم سرما هفته جاری وارد خراسان جنوبی شد و اداره کل هواشناسی درباره کاهش محسوس دمای هوا و تشدید سرما در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha