رییس هیات فوتبال کرمان: فاصله باشگاه‌ها با جامعه هنوز زیاد است

کرمان - ایرنا - رییس هیات فوتبال استان کرمان که معتقد است فاصله بین باشگاه‌های فوتبال با جامعه در کشور زیاد است می‌گوید: فوتبال هیچ تعهدی به جامعه ندارد و این موضوع یک ایراد بزرگ محسوب می‌شود.

به گزارش ارسالی روز دوشنبه روابط عمومی این هیات به ایرنا، مهدی جهانشاهی با اشاره به اینکه فعالیت باشگاه ها در فوتبال ایران به نوعی مدیریت هزینه بوده است افزود: برنامه‌ای هدفمند به‌علت دولتی بودن فوتبال از سوی باشگاه ها در زمینه توسعه حرفه ای فوتبال اجرا نمی شود.

فوتبال عمق جامعه را فراموش کرده

وی با بیان اینکه فوتبال ما عمق جامعه را فراموش کرده است اظهارداشت: در اروپا برای مثال اگر تیمی از لیگ بالاتر به لیگ پایین‌تر هم سقوط کند چون همه شرایط براساس اصول و استانداردها پایه‌ریزی شده، هواداران همان تیم در لیگ دسته پایین‌تر کنار تیم حضوری پرشور دارند و بلیت مسابقات تیم را از همان ابتدا تا پایان فصل خریداری کرده اند.

جهانشاهی ادامه داد: می خواهم این را بگویم که در برخی کشورها فوتبال آن جایگاه اجتماعی و آن پیوند تنگاتنگ را با بخش های مختلف جامعه برقرار کرده است، اما در ایران اینگونه نیست و این یک ضعف برای اهالی فوتبال محسوب می شود.

رییس هیات فوتبال کرمان: فاصله باشگاه‌ها با جامعه هنوز زیاد است

رییس هیات فوتبال استان کرمان با انتقاد از ساختار حاکم بر فوتبال کشور گفت: ساختار حاکم بر فوتبال حرفه‌ای نیست و اگر تیم‌هایی مثل استقلال یا پرسپولیس را از فوتبال ایران جدا کنند، آنوقت متوجه نفوذ اندک فوتبال در جامعه خواهیم شد.

وی در عین حال تاکید کرد: فوتبال متعلق به مردم است و باید در این مسیر همه ارکان از بخش های فوتبال تا رسانه ها برای رضایت مردم گام بردارند.

جهانشاهی در ادامه به حضور سه تیم از استان کرمان در مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور و ۲ تیم در مسابقات لیگ برتر زنان اشاره و بیان کرد: فوتبال استان کرمان در این سال ها مسیر دیگری را در پیش گرفته و می توان گفت تحولات این سال ها و همچنین سال های پیش از آن موجب شده تا دیار کریمان هم اکنون به لحاظ فوتبال در بین سه استان برتر کشور حضور داشته باشد.

براساس این گزارش، جهانشاهی این سخنان را در دیدار اخیر خود با مدیرکل صداوسیمای استان کرمان مطرح کرده است. احمد علیرمضانی مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان نیز در این دیدار به کمبود تجهیزات و درعین حال همزمانی بازی ها و تداخل پخش مسابقات اشاره و بیان کرده مدیران عامل گل گهر و مس برای تهیه امکانات ایده آل پخش قول مساعد داده اند اما تاکنون این حمایت ها عملیاتی و نهایی نشده است.

استان کرمان دارای سه نماینده گل گهر سیرجان، مس رفسنجان و مس کرمان در لیگ برتر فوتبال کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha