۳۳ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد شاهرود پرداخت شد

شاهرود – ایرنا – رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهرود گفت: ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وام بانکی به منظور ایجاد اشتغال طی ۹ ماهه امسال به مددجویان این شهرستان پرداخت شد.

محمدمهدی اصغری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان وام در راستای رویکرد خودکفایی و ایجاد اشتغال به ۵۰۲ نفر از مددجویان شاهرود تعلق گرفت.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۹۵۴ خانوار تحت پوشش این نهاد ماهانه مبالغ کمک معیشتی در حوزه حمایتی و سلامتی خانواده دریافت می‌کنند، ابراز کرد: این خانواده‌ها طی ۹ ماهه امسال ۹ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان بر اساس تعداد خانوار کمک‌ هزینه معیشتی دریافت کردند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهرود تصریح کرد: خانواده‌های کمک‌ معشیت‌بگیر شامل سالمندان، خانواده‌های بی‌سرپرست به علت فوت و زندانی بودن سرپرست، مطلقه، متارکه، خانواده‌های دارای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، خانواده‌های عائله‌مند و نیازمندان هستند.

اصغری به اجرای طرح اکرام و محسنین فرزندان مددجو اشاره کرد و گفت: ۹۲۴ نفر از ایتام و محسنین (خانواده‌های بی‌سرپرست به جزء فوت و دارای بیمار) مورد حمایت کمیته امداد امام (ره) شاهرود قرار دارند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۳۶۱ نفر از خیران و نیکوکاران در قالب طرح حامی از این فرزندان پشتیبانی می‌کنند، اظهار کرد: طی ۹ ماهه امسال سه میلیارد و ۶۹ میلیون تومان به صورت نقد و کالا بین این قشر توزیع شد.

رییس کمیته امداد امام (ره) شاهرود ادامه داد: به ۹۷ کودک و مادر شامل افراد دچار سوء تغذیه، مادران باردار و شیرده، ۱۶۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان کمک شد.

۳۳ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد شاهرود پرداخت شد

اصغری با بیان اینکه ۱۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد شاهرود هستند، ابراز کرد: طی همین بازه زمانی ۸۵ میلیون تومان به صورت نقد و کالا از جمله لوازم بهداشتی به این مددجویان کمک شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۳ خانواده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی توسط این نهاد حمایت می‌شوند، افزود: ۵۴۵ میلیون تومان بابت این خانواده‌ها به بیمه پرداخت شد.

به گفته وی، سرپرست خانواده‌های مشمول این طرح با رسیدن به سن بازنشستگی مستمری‌بگیر بیمه تامین اجتماعی و از حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی از اهدای ۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان شاهرودی خبر داد و گفت: برای این تعداد سری جهیزیه که شامل یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون، اجاق گاز، جاروبرقی و فرش است، ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

رییس کمیته امداد امام (ره) شاهرود ادامه داد: ۱۹ هدیه ازدواج بالغ بر ۲۶۵ میلیون تومان به دامادهای تحت پوشش این نهاد طی ۹ ماهه امسال پرداخت شد.

اصغری از توزیع مواد غذایی شامل لبنیات به تعداد ۲ هزار بسته، گوشت گوسفندی به میزان ۲ هزار و ۷۰۰ کیلو گرم، گوشت مرغ ۲ هزار و ۴۰۰ کیلو گرم و ماکارونی ۶ هزار بسته بین مددجویان خبر داد و ابراز کرد: ۹۵۰ دستگاه لوازم خانگی شامل بخاری، آبگرمکن، یخچال و کولر به خانواده‌های نیازمند تحت پوشش اهدا شد.

وی به پرداخت ۴۰ میلیون تومان کمک بابت اجاره مسکن مددجویان اشاره کرد و افزود: این مبلغ طی ۹ ماهه امسال به ۱۲۰ خانواده پرداخت شد.

رییس کمیته امداد امام (ره) شاهرود به فعالیت‌های حوزه فرهنگی و آموزشی اشاره کرد و گفت: ۹۰۸ دانش آموز تحت حمایت این نهاد در تمامی مقاطع تحصیلی، ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک هزینه دریافت کردند.

اصغری ادامه داد: به ۸۱ دانشجو تحت حمایت نیز ۹۴ میلیون ۵۰۰ هزار تومان هزینه کمک آموزشی تعلق گرفت.

۲ هزار و ۵۷۰ خانوار با جمعیت چهار هزار و ۳۷۱ نفر در حال حاضر تحت پوشش این نهاد قرار دارند و تعداد ۵۴۷ خانوار تک و چندخدمتی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha