تنوع خدمات در فرودگاه‌های مازندران با خطوط پروازی جدید

ساری - ایرنا - جابجایی مسافران داخلی، جابجایی و حمل کالا، پروازهای تفریحی و آموزشی کارکردهای کنونی سه فرودگاه مازندران است که با راه اندازی خطوط پروازی جدید کارکرد جابجایی و انتقال مسافران به خارج از کشور تسهیل تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مازندران با داشتن سه فرودگاه بین المللی شهدای ساری، فرودگاه های شهدای رامسر و نوشهر طی این سالهای اخیر خدمات آنها به آحاد جامعه ارائه می شود که برای برشمردن فعالیت هایی که در این سه فرودگاه در دست اجرا است می توان به انجام چهار هزا رو ۹۰۰ پرواز سال گذشته اشاره کرد که با انجام این پروازها حدود ۵۷۰ هزار مسافر در مسیرهای پروازی داخل کشور و همچنین بخشی به عتبات عالیات اعزام شدند.

آموزشی و تفریحی را می توان جزو کارکرد ویژه و اختصاصی ۲ فرودگاه نوشهر و رامسر که در غرب مازندران قرار دارند، برشمرد بطوریکه اداره کل فرودگاه های مازندران پیش از این به اقدمات انجام شده برای گسترش این نوع پروازها در این ۲ فرودگاه خبر داد که در ۲ سال اخیر پنج شرکت برای انجام پرواز های تفریحی و آموزشی در این فرودگاه ها سرمایه گذاری کردند.

این شرکت ها با استقرار حدود ۲۰ هواپیمای ۲ نفره امکان انجام پروازهای تفریحی و آموزشی را برای مسافران و علاقمندان فراهم کردند که اثرات این اقدامات در میزان انجام پروازهای تفریحی و آموزشی این ۲ فرودگاه هویدا است.

به طوریکه در آماری دیگر از سوی اداره کل فرودگاه های مازندران پارسال ۹ هزار پرواز تفریحی و آموزشی در این فرودگاه ها انجام شد و امسال با رونق گرفتن این نوع پروازها پیش بینی ها می شود که این پروازها به ۱۸ هزار سورتی پرواز افزایش یابد.

حمل بار هوایی (کارگو) به کشورهای منطقه به آرزویی چنیدن دهه برای فعالان اقتصادی مازندران مبدل شده بود که با ورود جدی "سید محمود حسینی پور" استاندار مازندران این نوع خدمات نیز در فرودگاه بین المللی ساری کلید خورد و اولین هواپیما کارگو اواخر آبان امسال وارد استان مازندان شد.

اکنون در اقدامی دیگر برای توسعه خدمات فرودگاه های مازندران انجام پروازهای خارجی در دستور کار قرار گرفته و رایزنی ها نیز به سرانجام رسیده است.

تنوع خدمات در فرودگاه‌های مازندران با خطوط پروازی جدید

رایزنی برقراری خطوط پروازی عمان و ترکیه در فرودگاه ساری

مدیر کل فرودگاه های مازندران روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طی چندین دهه فعالیت سه فرودگاه بین المللی ساری، نوشهر و رامسر در مازندران سعی شده خدمات متناسب با نیاز مردم و ظرفیت موجود ارائه شود.

سعدالله وطن خواه افزود : در این سالها برای این منظور افزایش خطوط پروازی داخل کشور، ایجاد بستر حمل بار صادرکنندگان به کشورهای منطقه، ایجاد زیرساخت انجام پروازهای تفریحی و آموزشی که پُرمتقاضی نیز هست از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: با اقداماتی که انجام شده شاهدیم طی سال گذشته با انجام چهار هزار و ۹۰۰ سورتی پرواز در سه فرودگاه مازندران ۵۷۰ هزار مسافر جابه جا شدند.

مدیرکل فرودگاه های مازندران همچنین اضافه کرد: طی سال گذشته حدود ۹ هزار پرواز تفریحی و آموزشی در فرودگاه های رامسر و نوشهر انجام شد تا فضای استفاده از ظرفیت های گردشگری در این مناطق از غرب مازندران فراهم شود.

وی از پیگیری و رای زنی های صورت گرفته با شرکت هواپیمایی کشور برای راه اندازی خطوط پروازی خارجی در فرودگاه ساری خبر داد و گفت : با موافقت این شرکت صادرکننده مجوز پروازهای داخلی وخارجی در فرودگاه های کشور این زیرساخت برای تنوع بخشی به خدمات فرودگاه های استان ایجاد شده است.

مدیر کل فرودگاه های مازندران افزود: طبق رای زنی و پیگیری هایی که انجام شده است این خطوط پروازی جدید در مسیر ترکیه و عمان است.

وی ادامه داد :با اخذ مجوز از شرکت هواپیمایی کشور و فعال شدن شرکت های هواپیمایی در این بخش فعالیت فرودگاه ساری ارتقا و توسعه می یابد.

وطن خواه در خصوص رتبه فرودگاه های مازندران نیز گفت: فرودگاه های مازندران جزو فرودگاه های فعال کشور به شمار می روند به طوریکه از لحاظ تعداد پرواز در رده ۱۳ تا ۱۵ کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha