۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۵۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85007422
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۹ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در گیلان تحت حمایت هستند

رشت – ایرنا – مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: تاکنون ۹ هزار و ۱۵۳ بیمار در این استان تحت پوشش صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمود عاطف‌راد عصر روز دوشنبه در نشستی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهای استان گیلان در رشت اظهار کرد: با تشکیل صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج از آبان ماه ۱۰۷ بیماری تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند در حالیکه پیش از این پنج بیماری تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیزی و پیوند کلیه جزو بیماری‌های خاص از خدمات بیمه سلامت بهره مند می‌شدند.

وی خاطر نشان کرد: ام اس، بال پروانه ای، اس ام ای، اُتیسم، انواع سرطان ها، سکته های مغزی، پیوندها از جمله پیوند کلیه، ریه و پیوند کلیه، سوختگی، آسیب های نخاعی، بیماری های قلبی و عروقی از جمله بیماری های تحت حمایت صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه صندوق حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج در راستای یکی از رسالت های حفاظت از بیمه شدگان در برابر هزینه های درمان ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: با آغاز به کار این صندوق از آبان ماه امسال سه کارگروه و ۱۱ کمیته استانی تشکیل شد که با رسیدگی و بارگذاری ۲۲۱ پرونده با ۲ میلیارد و ۷۲۸ میلیون تومان "هزینه مازاد"، تاکنون ۱.۵ میلیاد تومان به نزدیک حدود ۱۵۰ نفر پرداخت شده‌است.

وی اظهار کرد: هزینه های مازاد بر پوشش بیمه پایه و تکمیلی برای تمام ۱۰۷ نوع بیماری به افراد تحت پوشش هر نوع بیمه پایه اعم از بیمه سلامت شامل "روستائیان، کارکنان دولت، سایر اقشار، بیمه ایرانیان، بیمه سلامت همگانی"، تامین اجتماعی، بیمه نیروهای مسلح و سایر بیمه ها پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: بیماران در گیلان برای بهره‌مندی از مزایای صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب العلاج می‌توانند با مدارک لازم شامل تشخیص بیماری خود، گواهی پزشک مرتبط و فاکتورهای معتبر پرداخت شده به ادارات بیمه سلامت شهرستان‌ها و یا در رشت به میز خدمت اداره کل بیمه سلامت استان مراجعه کنند تا ۹۵ درصد از هزینه های اسناد پرداخت شده تا سقف ۵۰ میلیون تومان پس از تایید در کمیته استانی طبق ضوابط دریافت کنند.

دکتر عاطف‌راد ادامه داد: در زمان حاضر تنها اسنادی که از تاریخ ۲۷ شهریور امسال به بعد توسط بیماران هزینه شده دریافت و پس از بررسی پرداخت می‌شود ضمن اینکه در مورد اسناد و فاکتورهای مربوط به قبل از این تاریخ اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعهدات صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج مازاد بر پوشش بیمه پایه و تکمیلی این بیماران است، خاطر نشان کرد: بیماران ابتدا باید از بیمه پایه و تکمیلی خود استفاده کرده و اسناد و هزینه‌های مازاد بر آن را ارایه دهند که تا پایان سال جاری و تا زمان اتمام اعتبار تخصیص داده شده به استان گیلان، پرداختی ها به طور مستمر انجام می گیرد.

دکتر عاطف‌راد اظهار کرد: برای افرادی که تحت پوشش یکی از صندوق‌های بیمه سلامت شامل روستائیان، کارکنان دولت، سایر اقشار، بیمه ایرانیان و بیمه سلامت همگانی باشند، در ۴۴ بیماری خاص و صعب‌العلاج بسته های خدمتی شامل ویزیت، دارو، پاراکلینک، توانبخشی و سایر خدمات تشخیصی درمانی مشخص شده است که به تدریج توسط بیمه سلامت ایران در حال بارگذاری در سامانه های نسخه الکترونیک است.

وی تسهیلات وام قرض‌الحسنه را از دیگر برنامه‌های برای حمایت از بیماران دچار بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج عنوان کرد و افزود: با توجه به هماهنگی های انجام شده اداره کل بیمه سلامت گیلان با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان افراد دچار بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و زوج های نابارور می‌توانند تقاضای دریافت وام قرض الحسنه خود را به معاونت درمان علوم پزشکی "واحد بیماری های خاص" ارایه دهند تا پس از تایید کمیته استانی برای دریافت وام با بانک های مربوطه معرفی شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان خاطر نشان کرد: بیماران برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند روزهای غیرتعطیل از ساعت هشت صبح تا ۱۴ با شماره تلفن ۳۳۹۹ داخلی ۱۲۲ و در ساعت غیراداری با شماره های ۱۶۶۶ تماس گیرند.

بر اساس آخرین آمار، افزون بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha