۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۱۵
کد خبر: 85007464
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پنج زمین چمن مصنوعی در مدارس همدان آماده بهره برداری است

همدان- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر، پنج زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال، در مدارس استان همدان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله جعفری روز دوشنبه نشست شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: مصالح و ملزومات مورد نیاز ساخت ۵۸ زمین چمن مصنوعی ویژه دانش آموزان استان همدان تامین شده و از این تعداد تا کنون ۲۰ چمن مصنوعی مورد بهره برداری قرار گرفته است و پنج زمین دیگر نیز همزمان با دهه فجر بهره برداری می‌شود.

وی اظهار داشت: برای ساخت هر زمین چمن مصنوعی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است و امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز، باقی‌مانده چمن‌های مصنوعی نیز به بهره برداری برسد.

جعفری با اشاره به اینکه ۱۱ مدرسه پویا در استان همدان فعال است، افزود: مدارس پویا مدارسی هستند که جامعه امروز را به جوامع فردا و آینده مرتبط می‌کنند، دارای برنامه خاص تحصیلی هستند و نقش مهمی در شکوفایی استعدادهای دانش آموزان دارد.

وی بیان کرد: پنج زمین فوتبال ساحلی ویژه دانش آموزان در حال ساخت است که عملیات ساخت ۲ زمین ساحلی تکمیل شده است و تا پایان سال هر پنج زمین مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: ۶ سالن ورزشی دیگر نیز در سطح استان همدان در دست ساخت است و هر سالن برای تکمیل و بهره‌برداری نزدیک به ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۹ میلیارد تومان اعتبار، امسال از سوی وزارتخانه برای تکمیل پروژه‌های ورزشی آموزش و پرورش استان همدان اختصاص یافته است، افزود: این استان ۲ هزار و ۶۰۰ فضای آموزشی دارد که نزدیک به ۷۵۰ مربی ورزش و تربیت بدنی در آن مشغول به کار هستند.

جعفری تاکید کرد: نخستین سالن تیراندازی مجهز آموزش و پرورش کشور نیز به نام شهید والا مقام "محمد رسول رضایی" در استان همدان ساخته شده است.

وی اظهار داست: آموزش و پرورش استان همدان ۱۵۰ سالن و فضای ورزشی دارد که والدین دانش آموزان می‌توانند در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در کنار فرزندان خود از این فضاهای ورزشی استفاده کنند.

۳۲۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری در استان همدان در حال تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha