مدیرکل آموزش و پرورش یزد: واگذاری امور به دانش آموزان تقویت شود + فیلم

یزد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: دانش آموزان دارای ظرفیت‌های بالقوه و آمادگی فعالیت و حضور در عرصه‌های مختلف را دارند بنابراین باید بسیاری از امور به آنها واگذار و در مدارس پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، محمد کاظم رحیمی‌نژاد روز دوشنبه در نشست مشترک معاونان پرورشی و مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان افزود: تقویت تشکل‌های دانش آموزی و واگذاری امور به آنها در تحقق اهداف تربیتی بسیار موثر است.

وی با قدردانی از اقداماتی که تاکنون توسط معاونان پرورشی و اعضای انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در مدارس صورت گرفته ادامه داد: حضور نسل جوان در عرصه کار و فعالیت در حوزه‌های مختلف به برنامه و حمایت و همراهی نیاز دارد.

این مسئول بیان کرد: مردمی سازی فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و دانش آموز محوری با ارزش نهادن به نقش دانش‌آموزان با همراهی و هدایتگری مربیان و معلمان باید جدی گرفته شود.

رحیمی نژاد بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی و انجمن‌های اسلامی و واگذاری امور مختلف با هدایتگری مربیان نقش اصلی در تحقق بسیاری از اهداف عرصه خطیر تعلیم و تربیت دارد.

همچنین معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش یزد گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان جزو تشکل‌های ریشه دار و اثربخش آموزش و پرورش است و باید از همه ظرفیت‌ها برای تعالی مسایل فرهنگی و تربیتی استفاده شود.

حسن عبداللهیان بهابادی افزود: نقش تشکل‌های دانش آموزی و انجمن‌های اسلامی در کنار مربیان تربیتی نقشی اثرگذار است و همه ما باید زمینه مشارکت آنها را عرصه فراهم کنیم .

وی اظهار کرد: تربیت انسان در تراز انقلاب اسلامی باید در دستور کار همه فعالان تعلیم و تربیت به خصوص مربیان و تشکل‌های مختلف انقلابی قرار گیرد که رسالتی تعیین کننده و دارای اهمیت است.

وی اظهار کرد: برنامه‌های مختلف در سطح مدارس اگر با همراهی و مشارکت دانش آموزان و هدایتگری معلمان همراه باشد بیش از گذشته دارای نتایج ارزشمند است و همه باید برای تحقق آن ماموریت خود را انجام دهیم.

همچنین مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد گفت: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر برنامه مهم فرهنگی مدرسه انقلاب در سطح واحدهای آموزشی برپا می‌شود.

حسین میرشریف افزود: در این برنامه توسط دانش آموزان در قالب غرفه‌های مختلف به تاریخ و حوادث مختلف انقلاب به صورت روایتگری پرداخته می‌شود و نقش مهمی در جهاد تبیین دارد.

در این نشست تعدادی از معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات آموزش و پرورش یزد و مناطق و همچنین مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان مدارس به طرح دیدگاه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

استان یزد ۲۸۰ هزار دانش آموز دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha