۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای برنامه‌های پرورشی مدارس استان یزد نیاز است

یزد- ایرنا- معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش یزد گفت: برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و پرورشی و توسعه طرح‌ها سالانه در مدارس استان به ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است .

حسن عبداللهیان بهابادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به رغم اهمیت موضوع اجرای طرح‌های فرهنگی و پرورشی برای دانش آموزان در مدارس مختلف در سطح استان هم‌اکنون حدود ۵۰ میلیارد ریال بودجه اختصاص می‌یابد که قطعا باید این میزان به دلیل اهمیت موضوع افزایش یابد .

ضرورت برگزاری دوره‌های سواد رسانه

وی با قدردانی از تمامی فرهنگیان و مسئولان عرصه تعلیم و تربیت به خصوص مربیان پرورشی و ورزشی که برای تحقق اهداف آموزش و پرورش سالانه همکاری دارند به اهمیت توسعه فعالیت‌ها با توجه به تهدید نرم دشمنان علیه نسل جوان اشاره و همکاری بیشتر همگان را خواستار شد.

این مسئول در ادامه اهمیت برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزش سواد رسانه برای دانش آموزان را در مدارس را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در سال‌جاری حدود پنج هزار نفر از دانش آموزان مدارس در کارگاه‌های سواد رسانه‌ای شرکت و چون دارای اهمیت است با جدیت پیگیری می‌شود.

۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای برنامه‌های پرورشی مدارس استان یزد نیاز است

عبداللهیان از دیگر برنامه‌های مهم و محوری فرهنگی و پرورشی دانش آموزان را برگزاری اردوهای راهیان نور با همکار بخش‌های مختلف ذکر کرد و گفت: در این مدت ۶ هزار دانش آموز در اردوهای راهیان نور پیشرفت کردند که به دلیل اهمیت موضوع ادامه دارد.

وی بیان کرد: در سال‌جاری دانش آموزان ۲۵۰ مدرسه دخترانه و پسرانه مناطق مختلف استان همراه با برنامه‌های معنوی و فرهنگی میزبان شهدای گمنام بودند که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه داشت.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۷۰ هزار دانش آموز دارد و مربیان پرورشی و ورزشی در اکثر مدارس فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha