میزبانی مشترک وزرای امورخارجه ژاپن و آمریکا درباره اوکراین

تهران- ایرنا - آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا و یوشیماسا هایاشی وزیر امورخارجه ژاپن امروز سه شنبه جلسه مشترک مجازی را پیرامون پشتیبانی از بخش انرژی اوکراین برگزار می کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از کیودو نیوز، دفتر ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد در این جلسه مجازی که با میزبانی مشترک آمریکا و ژاپن برگزار خواهد شد، وزیران امورخارجه سایر کشورهای گروه ۷ نیز شرکت خواهند کرد و بدون حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.

یوشیماسا هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن اواسط ماه ژانویه(دی) به واشنگتن سفر کرد و با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا درباره پشتیبانی کامل از اوکراین به توافق رسید. طی این دیدار، دو طرف درباره گام های بعدی برای افزایش کمک های بیشتر به بخش انرژی اوکراین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ژاپن که ریاست دوره ای گروه ۷ را در ماه مه(اردیبهشت/خرداد۱۴۰۲) در هیروشیما به عهده دارد، برای پشتیبانی از اوکراین در برابر تهاجم روسیه دستورالعملی اساسی برنامه ریزی کرده است. هنگامی که وزیران امورخارجه گروه ۷ در ماه دسامبر گذشته با هم دیدار مجازی برگزار کردند از روسیه برای حمله به تاسیسات و زیرساخت های انرژی اوکراین انتقاد کردند و در ضمن توافق کردند تا گام هایی برای کمک به مردم اوکراین که با سرمای زمستان دست و پنجه نرم می کنند بردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha