۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85007992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهور شبه‌جزیره تایوان: جنگ با چین یک گزینه نیست

تهران- ایرنا- 'تسای اینگ ون' رئیس جمهوری تایوان روز سه شنبه در نامه ای به پاپ فرانسیس نوشت جنگ بین این شبه جزیره و چین یک گزینه نیست و تنها با احترام به اصرار مردم تایوان بر حاکمیت و آزادی می توان روابط سالم با پکن برقرار کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رویترز، در این نامه که در پاسخ به پیام روز جهانی صلح پاپ در اول ژانویه (۱۱ دی ماه سال جاری) ارسال شد، تسای گفت که جنگ در اوکراین باعث شده است که جهان ارزش صلح را قدر بداند و حفظ امنیت منطقه به یک اجماع مهم تبدیل شده است.

تسای خاطرنشان کرد: «در سخنرانی روز ملی خود در سال گذشته، مجدداً تأکید کردم که صلح و ثبات در تنگه تایوان پایه و اساس توسعه روابط بین تنگه ای است و رویارویی مسلحانه مطلقاً یک گزینه نیست.»

وی با اشاره به سخنرانی خود در اکتبر (اردیبهشت-خرداد) سال گذشته گفت: «تنها با احترام به تعهد مردم تایوان به حاکمیت، دموکراسی و آزادی می‌توان پایه‌ای برای از سرگیری تعامل سازنده در سراسر تنگه تایوان ایجاد کرد.»

چین و تایوان از سال ۱۹۴۹ به دلیل جنگ داخلی با دولت های جداگانه اداره می شوند اما چین همواره این جزیره را بخشی از خاک خود می داند.

از زمان سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ماه اوت سال جاری به این جزیره، چین فشار نظامی بر تایوان را افزایش داده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha