حدود چهار هزار خانوار خراسان‌شمالی مستمری‌بگیر صندوق بیمه روستایی هستند

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۸۰۰ خانوار این استان از صندوق بیمه ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

محمدرضا غلامزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برهمین اساس ۱۰ میلیارد تومان مبلغ مستمری دیماه سالجاری مستمری‌بگیران صندوق پس از اعمال افزایش بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی به همراه معوقات مربوط به حساب آنان واریز شد.

وی افزود: این افزایش حقوق به جزء افزایش ۱۰ درصدی است که هرساله طبق قانون اعمال می شود.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی تصریح کرد: مستمری بگیران این استان در ماه های گذشته به طور متوسط بین سه تا چهار میلیارد تومان حقوق می گرفتند که در ماه های آینده این میزان به بیش از پنج میلیارد تومان خواهد رسید.

گفت: افزایش حقوق مستمری‌بگیران با توجه به پلکان میزان درآمد و حقوق آنان صورت گرفته است که این افزایش بیشتر در پلکان پایین تر است.

غلامزاده با اشاره به اینکه دولت به عنوان کارفرما ۷۰ درصد حق بیمه شدگان عضو صندوق را پرداخت می کند، اظهارکرد: اینک حدود ۷۲ هزار نفر از مشمولان بیمه روستایی و عشایری زیر پوشش این صندوق هستند.

۶۰۰ متقاضی دریافت وام قرض الحسنه

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی در ادامه گفت: اینک ۶۰۰ نفر از مستمری‌بگیران این صندوق در استان متقاضی دریافت تسهیلات هستند که به نوبت پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ این وام پنج میلیون تومان است که ضامن نیز نیاز ندارند و اقساط از حقوق آنان کسر می شود.

به گزارش ایرنا، ضریب پوشش بیمه این صندوق ۱۴ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و اینک ۷۲ هزار نفر از هم استانی‌ها زیر پوشش خدمات بیمه‌ای هستند.

در ۹ ماه سال جاری پنج هزار نفر از ساکنان روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند که ۴۰ درصد از این جمعیت زیر پوشش بیمه قرار دارند که بالاتر از میانگین ۲۶ درصدی کشوری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha