۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85008319
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بسته سیاستی برای مدیریت شهر سنندج تدوین شود

سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه کردستان، تعریف بسته سیاستی برای مدیریت شهر سنندج را ضروری دانست و گفت: راهبردهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای رفع مشکلات مختلف شهر به ویژه موضوع ترافیک، متکدیان و غیره تدوین شود.

به گزارش ایرنا، حامد قادرزاده روز سه‌شنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج، اظهار کرد: برنامه‌ریزی های مدیریت شهری باید با توجه به نیاز جامعه انجام شود و در مقطعی که دیگر نیاز به استمرار آن برنامه نیست به راحتی حذف شود و برنامه جایگزین به اقتضای زمان و شرایط داشته باشیم.

وی افزود:شهرداری به عنوان نهادی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیست‌محیطی پیشانی نظام است و عملکرد این نهاد نقش بسزایی در افزایش سطح رضایتمندی اجتماعی شهروندان دارد.

رئیس دانشگاه کردستان با اعلام آمادگی این دانشگاه برای رفع چالش‌های مدیریت شهری، اضافه کرد: در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری و رفع چالش‌ها آمادگی کمک به مجموعه مدیریت شهری را داریم.

تبدیل سنندج به الگوی متوازن توسعه کردستان

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ساماندهی ورودی شهر به عنوان یک نیاز اصلی از دغدغه های اصلی مدیریت کلان استان است، گفت: با توجه به توسعه چشمگیر شهر به لحاظ جمعیتی به همان میزان مطالبات شهروندان افزایش یافته که پاسخگویی به این دغدغه‌ها نیازمند برنامه ریزی‌های اساسی است.

قادرزاده اظهار کرد: برنامه ریزی برای اجرای چند پروژه کلان در حوزه ترافیک در این دوره از مدیریت شهرداری سنندج نشان از نگاه کلان به رفع مشکلات شهری است و اجرای این پروژه‌ها کمک شایانی به رفع ترافیک و ساماندهی ورودی‌های مرکز استان خواهد داشت.

وی بر تبدیل شهر سنندج به الگوی متوازن توسعه استان تاکید کرد و افزود: تحقق این موضوع در گرو تلاش، همراهی و همدلی همه مجموعه‌ها و برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری هدفمند برای تمام نقاط شهر است.

رئیس دانشگاه کردستان در ادامه پیوند مقوله‌های نخبگانی در شهر و دانشگاه را ضروری عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همدلی و همراهی هرچه بیشتر ۲ مجموعه دانشگاه و شهرداری و با بهره گیری از روش‌های مختلف علمی در راستای توسعه شهر اقدامات اساسی انجام شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه آمادگی دارد در حوزه های مختلف مدیریت شهری و رفع چالش ها به کمک مجموعه مدیریت شهر بیاید و در این راستا از تمام توان علمی و تخصصی که داریم دریغ نخواهیم کرد.

قادرزاده از عملکرد شهرداری در قالب ستاد برفروبی تقدیر کرد و گفت: با وجود افزایش سطح توقع شهروندان ستاد برفروبی شهرداری در موج بارشی اخیر عملکرد بسیار موفق و قابل تقدیری داشت که امیدواریم این روند تاپایان فصل سرما ادامه داشته باشد.

دانشگاه ها به کمک مدیریت شهری بیایند

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این نشست اظهار کرد: در دنیای امروز اگر دانشگاه‌ها به عنوان کارخانه آدم‌سازی به کمک مدیریت شهری نیایند و با ارائه طرح‌های علمی و قابل عملیاتی شدن، زمینه رفع این مشکلات را فراهم نسازند، جامعه هزینه‌ها زیادی را متحمل خواهد شد.

بسته سیاستی برای مدیریت شهر سنندج تدوین شود

فرهاد میمینت‌آبادی افزود: شهر سنندج تاکنون نتوانسته است از خروجی علم و دانش بهره کافی ببرد و خیلی از برنامه‌ها به صورت سنتی اجرا می‌شود که این موضوع موجب هدر رفت ظرفیت‌ها و امکانات خواهد شد.

وی یادآور شد: معتقدیم دانشگاه با انجام پژوهش‌های کاربردی و قابل عملیاتی شدن، می‌تواند در زمینه رفع معضلات و مشکلات مختلفی که امروز جامعه را درگیر خود ساخته مدد رسان مدیریت شهری باشد.

میمنت آبادی با اشاره به اینکه ترافیک شهر سنندج از مشکلات ریشه‌دار در این شهر است، گفت: در سال‌های گذشته طرح‌های مختلفی برای رفع این مشکل ارائه شده اما هیچکدام از این برنامه‌ها تاثیر کافی در تحقق اهداف مدیریت ترافیک مرکز استان نداشته است.

استفاده از تجربیات شهرهای موفقر برای ساماندهی ترافیک

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد: پژوهشگران باید با استفاده از تجربیات شهرهای موفق در راستای ساماندهی ترافیک به کمک مدیریت شهری بیایند و طرح‌های قابل اجرا که کمترین هزینه را داشته باشد ارائه کنند.

میمنت آبادی، آلودگی‌های زیست محیطی را از دیگر مشکلات موجود در شهر سنندج عنوان کرد و گفت: درصد آلایندگی‌های زیست محیطی در برخی واحدهای صنعتی مانند پتروشیمی و نیروگاه برق قلیان امروز به نحوی ارزیابی می‌شود که زیر نُرم پرداخت عوارض آلایندگی باشد، در این خصوص نیازمند ورود دانشگاه کردستان هستیم.

وی خواستار پیچیدن نسخه علمی در زمینه رفع مشکل ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی در مرکز استان به همت دانشگاه کردستان شد و افزود: شاخص‌هایی که در زمینه آلودگی محیط زیستی اعلام می‌شود با واقعیت فاصله دارد، انتظار داریم دانشگاه به عنوان بازوی توانمند علمی در این خصوص ورود پیدا کند.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج یادآور شد: دانشگاه کردستان باید نقش خود را در جریان زندگی مردم استان در ابعاد مختلف ایفا کند و مردم بتواند از برکات این ظرفیت علمی به نحو احسن و شایسته بهره‌مند شوند.

شهر سنندج مرکز استان کردستان ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha