به گزارش خبرنگار ایرنا؛ داوود گودرزی عصر سه شنبه در اولین همایش شهروندان مشارکت جو گفت: از همکارانم در مجموعه ۱۳۷ تشکر می کنم که در تمام مناطق شهر تهران در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند و ۲۰۰ نفر در ستاد سامانه ارتباط مردمی به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.
وی افزود: در گذشته با توجه به محدودیت هایی که در سامانه وجود داشت و مردم مدت زیادی پشت خط می ماندند اما برخی از شهروندان با وجود تمام این محدودیت ها حرف خود را به مدیران شهری می رساندند.
رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران ادامه داد: نزدیک به چهار میلیون شماره از شهروندان در سامانه وجود دارد که وقت گذاشته و موضوعات شهری را با شهرداری تهران در میان می گذارند.
وی بیان کرد: در اوایل مشخص نبود که پیگیری تماس های شهروندان به چه جایی ختم می شود، اما بعد از ۱۷ سال با ادغام دو سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ و فعالیت های ۲۴ ساعته این مجموعه از یک سو و از سوی دیگر ایجاد امکان بازخورد این گزارش های مردمی مبنی بر دنبال کردن موضوعات و اعطای کد رهگیری تغییراتی بود که در سامانه ۱۳۷ پلاس به وجود آمد.
گودرزی با بیان اینکه در حال حاضر زمان معطلی در زمان ارتباط با سامانه ارتباط مردمی زیر پنج دقیقه است تاکید کرد: همچنین در کنار سرعت پاسخگویی به شهروندان این تعهد را می دهیم که تذکرات و پیشنهادات آنها در شهرداری تهران پیگیری می شود.
وی ادامه داد: یکی از شاخصه های مدیران شهرداری نحوه برخورد آنها در پاسخگویی به پیام های شهروندان است که در ارزیابی مدیران تاثیر دارد. تجربه ثابت کرده اگر ظرفیت مردمی در کنار مدیران قرار گیرد، اتفاقات خوبی در حوزه اداره شهر روی می دهد.
رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد شهر تهران را اداره کند اگر از ایده ها و نظرات مردم استفاده کند یک آورده خوبی را برای خود به همراه دارد.
برقراری ۴۰ میلیون تماس و ۲۴ میلیون ماموریت کاری در سامانه ۱۳۷ پلاس
همچنین رییس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (۱۳۷ پلاس) از انجام ۴۰ میلیون تماس از سوی شهروندان و ۲۴ میلیون ماموریت کاری خبر داد.
رضا ناصری سرای در نخستین همایش تجلیل از شهروندان مشارکت جو گفت: در حال حاضر در سامانه ارتباط همگانی ۱۳۷ پلاس ۴ میلیون شماره شهروندان ثبت شده است که نشان از مشارکت بالای شهروندان در اداره شهر دارد.
وی افزود: همچنین از ۴۰ میلیون تماسی که با سامانه گرفته شده؛ ۲۴ میلیون ماموریت کاری توسط سامانه ۱۳۷ پلاس انجام شده است.
رییس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (۱۳۷ پلاس) ادامه داد: در این جشنواره و در سه بخش «شهرداد»، «شهرساز» و «شهرآرا» از مدیران و کارکنان شهرداری و شهروندانی که بیشترین تعامل، همکاری و تماس با سامانههای مدیریت شهری و نظارت همگانی را داشتهاند تجلیل بعمل خواهد آمد.
وی بیان کرد: جایزه «شهرداد» برای شهروندانی است که بیشترین مشارکت در دوره جدید مدیریت شهری را داشته اند.
ناصری با اشاره به بخش شهروند اصلاحگر تاکید کرد: اولین مشارکتکننده پس از رونمایی از سامانه ۱۳۷ پلاس و در بخش شهروند پلاس، بیشترین مشارکت به صورت خانوادگی که تحت عنوان شهروند تماس خانوادگی نامیده می شود نیز تجلیل می شوند.
رییس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی ۱۳۷ پلاس در ادامه گفت: در بخش شهروند گزارشگر نیز مشارکت موثر در گزارشگری فساد و تخلف تقدیر می شوند.
وی افزود: در بخش شهروند گزارشگر، مشارکت موثر در احقاق حقوق شهر و شهروندان و در بخش شهروند طلایی، مشارکت مستمر از ابتدای راهاندازی سامانههای مردمی تقدیر می شود.
به گفته ناصری؛ در بخش های شهروند وفادار و برخط، بیشترین مشارکت در بستر فضای مجازی؛ در بخش شهروند شهیر، شهروند مشهور مشارکتجو، بخش شهروند با تجربه از شهروند فعال پیشکسوت و در بخش شهروند ایثارگر نیز از شهروند مشارکتجوی ایثارگر تقدیر می شود.
رییس سامانه ۱۳۷ پلاس یادآور شد: جایزه «شهرساز» نیز برای مدیران و شهردارانی است که بالاترین و بیشترین میزان پیگیری پیامهای مردمی را داشتند و شامل پیگیرترین شهردار منطقه در مواجهه با پیامهای شهروندی (شهردار پاسخگو)، پیگیرترین مسئول سامانه ۱۳۷ پلاس (مسئول پاسخگو)، پیگیرترین شهردار ناحیه (مدیر پاسخگو) و پیگیرترین بازرس منطقه (بازرس پاسخگو) هستند.
ناصری سرای تاکید کرد: جایزه «شهرآرا» مختص پیگیرترین نیروی اجرایی ناحیه (کارمند پاسخگو) و پیگیرترین کارشناس پاسخگوی تماس شهروندی (کارشناس پاسخگو) است که از ارزیابیهای مردمی برای انتخاب این افراد استفاده شده است.
نظر شما