ثبت ۲۵ فقره موبایل قاپی در ستارخان/ دستگیری دختر و پسری فراری به اتهام قتل

تهران- ایرنا- سرپرست سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای در یک عملیات پلیسی خبر داد و گفت: متهم به ۲۵ فقره سرقت اعتراف کرد.

به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار ایرنا، سرهنگ عبدالرضا محمدی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان به روش موبایل قاپی توسط یک موتورسوار در محله ستارخان، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق را تیم عملیات کلانتری ۱۱۸ بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخصات متهم و ساعات حضور وی را شناسایی کردند، افزود: روز گذشته ماموران در حال گشت زنی نامحسوس در محله ستارخان بودند که موتورسیکلت با همان مشخصات در حال زاغ زنی شهروندان مشاهده کردند که بی درنگ وارد عمل شده و متهم را در یک تعقیب و گریز پلیسی دستگیر کردند.

سرپرست سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: متهم ۳۱ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۲۵ فقره سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی اعتراف و با تلاش ماموران تاکنون ۱۵ نفر از مال باختگان شناسایی شده است.

بازداشت ضارب عمدی در شهرک گلستان تهران

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری یکی دیگر از عاملان نزاع و درگیری، ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد در شهرک گلستان تهران خبر داد.

سرهنگ سعید راستی اظهار داشت: حفظ خونسردی و خودداری از برخوردهای شتاب‌زده و احساسی در مواجهه با رفتارهای دیگران باعث جلوگیری از بروز بسیاری از حوادث ناگوار خواهد شد.

وی ادامه داد: در اجرای هشتمین مرحله مبارزه با اراذل و اوباش و مزاحمین محلات، خبری در خصوص نزاع و درگیری با سلاح سرد در یکی کوچه‌های شهرک گلستان اعلام و بی درنگ ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات تهران به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پس از حضور پلیس در محل مورد نظر و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که متهم پس از ضرب و جرح شهروندان از محل متواری شده است.

سرهنگ راستی تصریح کرد: ماموران انتظامی با توجه به حساسیت موضوع پس از انجام تحقیقات میدانی و اشراف اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی این فرد را دستگیر کردند.

قتل پسربچه خردسال توسط معتاد شیشه ای

رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عامل قتل پسربچه خردسال در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: در ماه گذشته رسیدگی به پرونده فقدان یک زن جوان در جنوب تهران، به صورت تخصصی در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی نشان داد، زن جوان به صورت ناگهانی بدون اینکه به اعضای خانواده خود خبر دهد از خانه خارج و تلفن‌ همراهش خاموش شده است.

رییس پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: بنابر حساسیت موضوع، کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی اقدامات اطلاعاتی را آغاز کردند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم، متوجه شدند که زن گمشده با یک مرد جوان به صورت پنهانی ارتباط داشته که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی در نخستین گام با روش‌های علمی هویت و مخفیگاه مرد جوان را در تهران شناسایی کردند که در ادامه نیز موفق به دستگیری وی شدند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی گفت: کارآگاهان در روند بررسی‌های تخصصی با تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی متوجه شدند، متهم پرونده قبل از اینکه تلفن همراه زن گمشده خاموش شود با او در جنوب تهران ملاقات داشته است.

وی عنوان کرد: متهم پس از انتقال به اداره چهارم پلیس آگاهی ابتدا منکر هرگونه ارتباط با زن جوان بود اما پس ارائه شواهد و مدارک موجود از سوی کارآگاهان به جرم قتل زن جوان در جنوب تهران اعتراف کرد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت متذکر شد: کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی در تحقیقات از متهم پی بردند که مرد جوان پس از سوار کردن مقتول بر سر اختلافات شخصی با وی به صورت لفظی درگیر شده و در ادامه زن جوان را با یک تکه پارچه خفه کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم و مقتول از گذشته با یکدیگر ارتباط داشتند، اظهار کرد: در روند تحقیقات مشخص شد که متهم پس از ارتکاب قتل، جسد زن جوان را به غرب استان تهران برده و در آنجا دفن کرده است.

دستگیری دختر و پسری فراری به اتهام قتل

رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دختر و پسری فراری که مرد میانسالی را در مرکز تهران به قتل رسانده بودند، خبر داد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: اواسط ماه گذشته، زن جوانی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و گفت برادرم در خانه‌اش در مرکز تهران تنها زندگی می‌کرد و مدام با برادر دیگرم در ارتباط بوده اما چند روزیست که ناپدید شده است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: پس از اظهارات این زن میانسال و تشکیل پرونده در اداره چهارم پلیس آگاهی، رسیدگی تخصصی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان زبده این اداره قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام به خانه فرد گمشده رفتند و تحقیقات محلی متوجه شدند اهالی محله رفت و آمد یک دختر و پسر ناشناس را به خانه این مرد میانسال مشاهده کردند که در ادامه با اقدامات اطلاعاتی هویت آنها شناسایی شد.

سرهنگ گودرزی گفت: در بررسی‌های بیشتر کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی مشخص شد، این دختر و پسر جوان در گذشته از خانه‌های خود فرار کردند و چند روزی در خانه مرد گمشده سکونت داشتند که در این مدت زمان همسایه‌ها صاحبخانه را مشاهده نکرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه وسایل خانه این مرد گمشده توسط دختر و پسر جوان از آپارتمان خارج شده بود، عنوان کرد: کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم هویت این دختر و پسر جوان را شناسایی کردند و در ادامه موفق به دستگیری آنها شدند.

سرهنگ ولیپور گودرزی متذکر شد: متهمان پس از انتقال به اداره چهارم پلیس آگاهی ابتدا منکر جرم خود بودند اما در ادامه عنوان کردند که به دلیل اینکه قصد داشتند با یکدیگر ازدواج کنند از خانه خود فرار و به خانه مرد گمشده که یکی از آشنایان آنها بوده مراجعه کردند.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی متهمان عنوان کردند که به دلیل سرقت اموال با ارزش خانه موردنظر، مرد گمشده را با خفه کردن درخواب به قتل رسانده‌اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان مشخص شد، متهمان پس از به قتل رساندن مرد گمشده جسد وی را با یک خودرو به بیابان‌های نظرآباد کرج برده و آنجا رها کرده‌اند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، راهی بیابان‌های اطراف نظرآباد کرج شدند و با بررسی‌های تخصصی جسد مقتول را کشف کردند.

قتل پسربچه خردسال توسط معتاد شیشه ای

وی همچنین از دستگیری عامل قتل پسربچه خردسال در جنوب تهران خبر داد.

سرهنگ ولیپور گودرزی اظهار کرد: ماه گذشته کشف جسد پسر بچه پنج ساله‌ای در حوالی یک بیمارستان‌ در جنوب تهران به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی گزارش داده شد.

وی افزود: با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند که در بررسی صحنه جرم، با جسد پسر بچه پنج ساله‌ای روبه رو شدند که براثر خفگی و برخورد جسم سخت به کمر و سرش به قتل رسیده بود.

رییس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم هویت پسر بچه خردسال اهل کشور افغانستان را شناسایی کردند و متوجه شدند مرد جوانی جسد مقتول را جلوی این بیمارستان رها کرده است.

وی ادامه داد: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با دریافت این سرنخ مهم اقدامات اطلاعاتی را کلید زدند و مادر مقتول را شناسایی کردند و در ادامه وی را هدف تحقیق قرار دادند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: در تحقیقات از مادر مقتول مشخص شد مرد معتادی که ناپدری مقتول بوده این کودک پنجساله را در جریان درگیری خانوادگی ابتدا هدف ضربات سنگ قرار داده و سپس او را با خفه کردن به قتل رسانده است.

وی افزود: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در گام بعدی با بهره‌گیری از روش‌های علمی متوجه شدند قاتل که اهل کشور افغانستان است، پس از ارتکاب جنایت به استان‌های جنوبی کشور گریخته و قصد دارد از ایران خارج شود.

سرهنگ ولیپور گودرزی گفت: کارآگاهان دایره ویژه قتل پلیس‌ آگاهی پایتخت با دریافت این سرنخ در کوتاه‌ترین زمان ممکن راهی شهر بندرعباس شدند اما هنگامی که به این شهر رسیدند پی بردند متهم برای اعمال مجرمانه دیگر به یکی از روستاهای استان فارس رفته است.

وی افزود: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در مرحله بعد با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی به روستای موردنظر رفتند و مرد جوان را در یک عملیات پیچیده دستگیر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha