فرماندار مهاباد: همه امکانات باید در خدمت سرمایه گذاری شهرستان قرار گیرد

مهاباد - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه مهاباد گفت: تمام امکانات و خدمات دستگاه‌های اجرایی را در خدمت توسعه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای جوانان قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع پتروشیمی مهاباد و در دیدار با مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهرستان تمام تلاش خود را در راستای حمایت از سرمایه گذار و ایجاد اشتغال برای جوانان بکار خواهد گرفت و انتظار همکاری مشترک داریم.

وی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی مهاباد نقش کلیدی در توسعه اقتصاد شهرستان و ایجاد اشتغال برای جوانان ایفا می‌کند، افزود: با سرمایه گذاری در بخش صنایع پایین دست این شرکت می‌توان در راستای بهبود وضعیت اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان گام‌های موثری برداشت.

سرپرست فرمانداری ویژه مهاباد تاکید کرد: انتظارات مردم از پتروشیمی مهاباد برای مشارکت در امور مختلف به ویژه تعهدات اجتماعی بیشتر است و امیدواریم با تعامل و همکاری بین مسوولان و مدیران این مهم محقق شود.

عباسی ادامه داد: با راه اندازی بخش نیروگاه برق این مجموعه علاوه بر تامین برق شرکت پتروشیمی مهاباد بخشی از نیاز برقی شهرستان نیز برای سال آینده از این محل تامین خواهد شد.

سرپرست فرمانداری ویژه مهاباد از قسمت‌های مختلف پتروشیمی و نحوه تولیدات این مجتمع بازدید کرد.

فرماندار مهاباد: همه امکانات باید در خدمت توسعه سرمایه گذاری شهرستان قرار گیرد

مجتمع پتروشیمی مهاباد در سال ۱۳۹۵ به طور رسمی به بهره برداری رسید که با افتتاح آن فصل جدیدی از روند توسعه در مناطق محروم کشور آغاز شد.

برای احداث این مجتمع عظیم در سال ۱۳۹۴ حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که شامل ۲۴۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی است.

مجتمع پتروشیمی مهاباد که بطور تقریبی در انتهای خط انتقال اتیلن از عسلویه به غرب کشور که به طول یک هزار و ‌ ۶۰۰ کیلومتر احداث شده، قرار دارد و ظرفیت تولید سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و ۳۰ هزار تن بوتن یک را دارا است.

مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان یک طرح ماندگار که فعالیت‌های مقدماتی و مطالعاتی آن از سال ۸۳ و عملیات اجرایی آن از سال ۸۹ آغاز شد، در زمینی به مساحت ۱۸۵ هکتار در کیلومتر ۱۵ جاده مهاباد ـ ارومیه احداث شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha