پراگ خواستار افزایش تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه شد

تهران - ایرنا - یان لیپاوسکی وزیر امور خارجه جمهوری چک از اتحادیه اروپا خواستار تصویب و اعمال تحریم های بیشتری بر بخش فناوری روسیه برای جلوگیری از توانایی این کشور برای تولید جنگ افزار و موشک های بیشتر برای حمله به اوکراین شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ لیپاوسکی این سخنان را پس از توافق روز دوشنبه وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اختصاص دادن مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو (۵۴۲ میلیون دلار) کمک نظامی دیگر به اوکراین، در کنار بررسی اعمال تحریم های بیشتر بر مسکو و حساب کشی از کرملین برای آغاز این جنگ ۱۱ ماهه، بیان کرد.

وزیر امور خارجه چک که کشورش افزون بر اتحادیه اروپا در ناتو نیز عضویت دارد، گفت: ما باید در پی راه های خلاقانه تازه در باره نیرومندتر کردن تحریم هایمان و کاستن از توان روسیه برای ساخت جنگ افزار و راکت های استفاده شده برای حمله به زیرساخت های حیاتی اوکراین باشیم.

وی با برابر دانستن مخالفت بلژیک و مجارستان با تحریم مبادلات الماس و همکاری با روسیه در زمینه انرژی هسته ای، با افزایش احتمال ناتوانی اتحادیه اروپا برای دستیابی به اجماع به منظور اجرای چنین تدابیری، افزود که اتحادیه اروپا باید تحریم ها را برای سرکوب کسانی که اکنون آنها را دور می زنند و همچنین هدف قرار دادن رسانه های تبلیغاتی مسکو، تشدید و تقویت کند.

به گفته لیپاوسکی؛ ما برای پایان دادن به این درگیری باید به اوکراین جنگ افزار بدهیم تا بتواند از خود دفاع کند و از موفقیت روسیه برای اجرای برنامه اش برای حاکمیت سرمایه داری و تصاحب سرزمین ها، جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به تحویل انواع دیگر تانک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اوکراین و تعمیر آنها برای ادامه نقش رزمی، ابراز امیدواری کرد که برلین دستکم با صادرات تانک (لئوپارد۲) از دیگر کشورها به اوکراین موافقت کند، زیرا نمی توان این تصمیم را تلاش برای اوجگیری این درگیری دانست.

ورشو روز سه شنبه اعلام کرد که به صورت رسمی از آلمان، درخواست مجوز برای صدور مجدد تانک های لئوپارد به اوکراین، کرده است.

به گفته لیپاوسکی؛ با توجه به فراتر رفتن کمک نظامی ۵۰۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به اوکراین از سقف بودجه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورویی این نهاد برای کمک های نظامی، این موضوع باید در صدر توجه قرار داده شود.

وزیر امور خارجه جمهوری چک، در باره پیش بینی خود در سال ۲۰۲۳ گفت که باید برای دوره مبارزه طولانی مدتی، آماده شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha