۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85009006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۵ طرح مدرسه سازی استان زنجان در دست اجراست

۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبر: 85009006
۱۳۵ طرح مدرسه سازی استان زنجان در دست اجراست

زنجان - ایرنا –مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۳۵ طرح مدرسه سازی استان در دست اجراست که با بهره برداری از آنها بخش قابل توجهی از نیاز فضای آموزشی استان تامین می‌شود.

حمیدرضا اسلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نیمه دوم سال جاری نزدیک ۱۰ طرح تا پایان امسال به مرحله بهره برداری می رسد که البته ۲ مورد از آنها تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی با بیان اینکه با افزایش جمعیت در برخی شهرهای استان شامل زنجان، ابهر، قیدار و خرمدره به علت مهاجرپذیری با کمبود فضاهای آموزشی مواجه هستیم، اظهار داشت: در سال های گذشته نیز با وجود ایجاد شهرک های جدید، به زیرساخت های آموزشی آنها چنان که باید توجه نشده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: در شهرک گلشهر زنجان نزدیک ۱۰ هزار قطعه مسکونی واگذار شده ولی تاکنون فقط چهار مدرسه در این محدوده ساخته شده است که جوابگوی نیاز جمعیتی مستقر در آن منطقه نیست.

اسلامی به ضرورت تامین زیرساخت های آموزشی در طرح های نهضت ملی مسکن قبل از استقرار جمعیت در آنها تاکید کرد و گفت: توجه به این موضوع، مانع از بروز مشکل در آینده می شود.

وی به استفاده از ظرفیت خیران در احداث مدارس در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در چهار سال اخیر ۶۶ مدرسه خیرساز در سطح استان افتتاح شده است.

جمعیت دانش آموزی استان در حال حاضر بالغ بر ۲۱۴ هزار نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha