«آموزش هنر برای همه» طرحی برای افراد محروم از دسترسی به کلاس‌های آموزشی است

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مخاطبان اصلی طرح «آموزش هنر برای همه» افرادی هستند که به کلاس های فرهنگی هنری دسترسی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید فلاح روز چهارشنبه به رسانه ها ابراز داشت: طرح ملی «آموزش هنر برای همه» از مهمترین فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم است و با رویکرد عدالت گستری دولت آیت الله رئیسی انطباق دارد.

وی با تبیین اهمیت و ویژگی های طرح ملی «آموزش هنر برای همه» اظهار داشت: این طرح به نیاز واقعی در عرصه فرهنگ پاسخ می دهد و مخاطبان اصلی آن افرادی هستند که به کلاس های فرهنگی هنری دسترسی ندارند.

وی با بیان اینکه در دولت عدالت گستر سیزدهم به توسعه عدالت فرهنگی توجه و طرح «آموزش هنر برای همه» عملیاتی و اجرایی شده است یادآور شد: این طرح سال گذشته در مناطق محروم کشور اجرایی شد و امسال با تدبیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جنبه ملی گرفت و در استانهای سراسر کشور اجرایی می شود.

فلاح، از استقبال مردم استان سمنان از این طرح خبر داد و گفت: تعداد شرکت کنندگان استان در طرح «آموزش هنر برای همه» به نسبت جمعیت تعداد شرکت کنندگان مناسب و از متوسط کشوری بالاتر است.

وی، با تاکید بر اینکه این نوید را به مجریان این طرح می دهم که سال آینده و دوره های بعد میزان استقبال بسیار گسترده تر از امسال خواهد بود، گفت: استقبال هنرمندان نیز از این طرح خوب بوده است.

کشف استعدادها در مناطق محروم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: طرح «آموزش هنر برای همه» به اقتصاد هنر نیز توجه دارد و علاوه بر کشف استعداد در کشور، این طرح هنر را به مناطق محروم می برد و از دل روستاها و مناطق محروم افراد علاقه مند به هنر شناسایی و به کلاس های دعوت می شوند.

وی گفت: کلاس های «آموزش هنر برای همه» جنبه کشف استعداد و بازپروری استعدادهای فراموش شده دارد، اما در کنار آن به استادان هنر نیز توجه می شود و برگزاری کلاس ها برای فعالان عرصه فرهنگی هنری هم دستاوردهای مناسبی به همراه خواهد داشت.

فلاح، از همکاری سایر نهادها و ادارات به ویژه آموزش و پرورش و کانون های فرهنگی هنری مساجد در اجرای طرح «آموزش هنر برای همه» در استان سمنان نیز خبر داد و گفت: مردم استان سمنان اهل فرهنگ، ذوق و ادب هستند و شهرهای مختلف این استان تحت پوشش این طرح رفته اند و پراکندگی کلاس های این طرح در این استان بسیار متنوع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه برای تبیین و اطلاع رسانی طرح «آموزش هنر برای همه» قریب ۲۰ جلسه در دستگاههای مختلف برگزار شد، یادآور شد: طرح ملی «آموزش هنر برای همه» این قابلیت را فراهم کرد تا از دل هنرهای سنتی و بومی علاقه مندان هنرها و صنایع دستی رشته هایی را انتخاب و به آن بپردازند.

در قالب این طرح حدود ۸۰۰ نفر در ۱۲ شهر مختلف استان سمنان تحت پوشش کلاس های مختلف فرهنگی هنری قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha