آیت الله علم الهدی: فراگیرشدن اندیشه استکبارستیزی انقلاب بساط مستکبران را برمی‌چیند

مشهد- ایرنا- نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمنان حتی از هزاران کیلومتر دورتر به دنبال براندازی این نظام هستند زیرا در صورت فراگیرشدن اندیشه استکبارستیز انقلاب، هیچ استکبارگری نمی‌تواند سرپا بماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز چهارشنبه در سالروز شهادت امام هادی(ع) در حرم مطهر رضوی افزود: حقیقت این است که آنها می‌خواهند کدخدای عالم باشند و حکومت جهانی را به دست بگیرند و بر همین مبنا هم از ابزارهای قدرت، پول و زور استفاده می‌کنند تا استیلایشان بر دنیا حفظ شود.

وی ادامه داد: در مقابل، اندیشه شیعه بر مبنای فطرت الهی تصریح دارد که حکومت جهانی باید مبنای اعتقادی داشته باشد و به دست نماینده خدا اداره شود و در این راه، باید کفرستیز و استکبارستیز باشد.

امام جمعه مشهد گفت: قیمت تحقق این آرمان، مقاومت است و اگر در این راه، گرفتار شکم‌پرستی شدیم، به همان سرنوشتی دچار می‌شویم که ملت‌های پیش از ما در زمان یزید و مأمون و متوکل به آن دچار بودند.

علم الهدی افزود: این انقلاب، آرزو و آرمان همه شیعیان در تمام ادوار تاریخ تاکنون بوده است و این که امروزه هم هر روز فتنه و توطئه‌ای علیه این کشور در جریان است، نه به خاطر خصومت ورزی ما بلکه به دلیل تقابل تاریخی جبهه باطل در برابر نظام اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیتهای امام هادی(ع) اضافه کرد: این که جامعه شیعی به‌تدریج آمادگی لازم را برای مساله غیبت پیدا کرد به برکت شبکه‌سازی امام هادی(ع) آغاز شد به این ترتیب که آن حضرت در بلاد اسلامی نمایندگانی تعیین می‌کردند که به آنها «باب» و «نایب» گفته می‌شد تا این افراد، عوامل ارتباطی امام معصوم باشند.

امام جمعه مشهد گفت: همین شبکه‌سازی هم بود که کار را به جایی رساند که پس از صدها سال‌، یک نهضت شیعی همچون انقلاب اسلامی در یک گوشه عالم به پیروزی برسد و در سایه تعاملات خود، ندای مکتب تشیع را به اقصی نقاط عالم برساند.

علم الهدی افزود: شیعه می‌گوید که رهبر باید منصوب از طرف خدا و مظهر اکمل و اتمّ عبودیت، تقوا، اخلاص و تدبیر باشد اما در مقابل، جریان ضدشیعی بر این باور است که حتی اگر کسی در سایه حکومت به عیاشی و خودکامگی بپردازد و قدرت را در استخدام نفع شخصی خود قرار دهد، بازهم به خاطر قدرت مدار بودن آنها واجب‎ الاطاعه هستند , بر همین اساس هم بود که خلفای جائر و طاغوتی همیشه زندان‌های خود را از کسانی پر می‌کردند که طرفدار اندیشه شیعی بودند.

امام هادی(ع) در سوم رجب سال ۲۵۴ هجری قمری به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha