۵۹۴ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در کردستان آموزش‌های مهارتی ارائه می‌کنند

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان گفت: فنی و حرفه‌ای استان با دارا بودن ۵۹۴ آموزشگاه دولتی و خصوصی و مربی‌های توانمند، از ظرفیت بالایی در ارائه آموزش‌های مهارتی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، فردین وکیلی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته صدور مجوز برای آموزشگاه فنی و حرفه‌ای یک سال زمان می‌برد، اظهار کرد: اکنون ظرف مدت سه روز با ارائه مدارک و داشتن شرایط لازم مجوز آموزشگاه برای متقاضیان صادر می شود.

وی اضافه کرد: تعداد آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان تا سال گذشته ۱۲۰ آموزشگاه بود که طی ۱۰ ماهه سال جاری این تعداد به ۵۷۸ آموزشگاه افزایش پیدا کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان، تعداد آموزشگاه های فنی و حرفه ای دولتی در استان را ۱۶ مورد خواند و افزود: دوره های آموزشی برگزار شده در آموزشگاه‌های دولتی سطح استان رایگان است.

وکیلی با اشاره به اینکه مراکز فنی و حرفه ای استان مجهز به تجهیزات و امکانات به روز هستند، یادآور شد: ۵۲ تفاهم نامه با ادارات و ارگان های مختلف در راستای ارائه آموزش های مهارتی داریم که همه آنها در حال اجرا هستند.

وی با بیان اینکه کارگاه های آموزشی در زندان های استان وجود دارد که به مددجویان آموزش های لازم در رشته های مختلف ارائه می کند، افزود: چرم دوزی یکی از رشته هایی است که بسیار مورد استقبال زندانیان قرار گرفته است و تعداد زیادی ازاین مددجویان هم به مرحله کسب درآمد از تولیداتشان رسیده‌اند.

وی بیان کرد: از دیگر جوامع هدف ما زنان سرپرست خانوار، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، آسیب دیدگان اجتماعی هم چون بهبودیافته گان اعتیاد، کودکان کار، روستاییان، ساکنان مناطق حاشیه شهرها هستند که دوره های آموزشی را برای آنها در طول سال برگزار می کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان گفت: با وجود توانایی های که در حوزه آموزش های مهارتی در استان وجود دارد به دنبال احیای دیپلماسی مهارت هستیم تا از این طریق آموزش های لازم را به مهارت آموزان در اقلیم کردستان عراق ارائه کنیم و یا آنها برای کسب آموزش به مراکز فنی و حرفه ای استان مراجعه کنند.

وکیلی یادآور شد: هنوز هم مردم آنگونه باید و شاید با آموزش های فنی و حرفه ای و رسالت این اداره کل آشنایی لازم را ندارند که انتظار می رود رسانه های استان در راستای شناساندن ظرفیت‌های فنی و حرفه ای استان به اقشار مختلف مردم تلاش بیشتری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha